EXPANSIÓ D'UNA EMPRESA CATALANA

Shana creix a Barcelona

La cadena de moda inaugura al centre comercial La Maquinista el seu establiment més gran a Catalunya La firma obre botigues més grans per competir amb rivals com Forever 21

De moda 8 Activitat i compres a la botiga de La Maquinista.

De moda 8 Activitat i compres a la botiga de La Maquinista. / DAVID NOGUERA

2
Es llegeix en minuts
SONIA GUTIÉRREZ
BARCELONA

Desenes de noies esperaven ahir que obrissin la nova botiga de Shana al centre comercial La Maquinista. Quan es va aixecar la persiana, les clientes van aplaudir i van començar a fer fotos amb el mòbil, amb la música a tot volum de fons. Abans d'aquell moment, la cadena catalana de moda juvenil havia convocat les seves clientes a través de xarxes socials i revistes -amb promocions inclosesSEnD perquè, com va passar finalment, els emprovadors s'omplissin i es formessin cues davant les caixes el dia de l'estrena.

Tot això forma part de l'estratègia comercial pensada pel fundador i propietari de Shana, Julián Imaz, per no perdre terreny en un entorn que resulta molt competitiu. Al mateix centre comercial també hi ha dos dels seus principals rivals, Bershka (Inditex) i la nord-americana Forever 21, totes dues amb el mateix concepte de moda de baix cost per a noies.«El concepte de globalització s'ha accentuat molt. O estàs amb els grans o te'n vas cap a casa»,va afirmar Imaz.

Des de fa uns mesos, la cadena aposta per un nou estil de botiga, de superfície més gran i en centres comercials, i està tancant els locals petits en centres urbans, com el que tenia al passeig de Gràcia, que ja no són tan rendibles. Va començar a Xanadú (Madrid) i ja ha obert una quinzena de botigues amb el nou estil en diverses ciutats. Shana ja tenia una botiga petita a La Maquinista, que va tancar per traslladar-se al nou local de 600 metres quadrats, el primer que segueix la nova estratègia a Catalunya. De moment és el més gran de Barcelona, però la companyia pretén obrir-ne més als centres comercials Gran Via 2 i Glòries. La botiga de La Maquinista també dedica un espai a Friday's Project, l'altra marca del grup Comdifil, al qual pertany Shana, dirigida a un públic de més edat i amb roba una mica més cara.

Notícies relacionades

L'expansió en botigues és possible gràcies a l'entrada d'un soci mexicà, el grup Sim, propietat de Federico Fernández. Aquesta empresa posseeix el 50% de la companyia Shana Shops España i ha aportat el finançament necessari per obrir una vintena de botigues aquest any i una vintena més, com a mínim, el que ve. La inversió prevista és de 10 milions cada un dels dos anys. Sim també s'encarregarà d'obrir locals a Mèxic.«Ara és el moment de sembrar, ja collirem d'aquí uns anys»,va dir Imaz, en referència a la baixada del consum a Espanya.

Gràcies al canvi d'imatge de les botigues a Espanya i a l'expansió internacional (està en una quinzena de països), la companyia preveu facturar 110 milions aquest any, un 40% més.