EL SECRET ÉS LA GAMMA
Viatge a les estrelles
Les marques europees aposten per sortir del pou oferint més novetats que mai
El model més petit de la marca alemanya va ser un dels protagonistes en la posada de llarg que es va fer pels carrers de Paris, on els joves van ser els seus incondicionals.
La Porta de Versalles de París és una icona, una referència pel que fa a recinte firal per al món de l'automòbil. Gairebé tant com Montjuïc a la Fira de Barcelona (i més aquest any, que torna a tocar saló al mes de maig). Els palaus del recinte parisenc serveixen aquests dies de parada i fonda per a les més de 100 novetats que les marques del sector presenten al Mondial de l'Automobile en la seva edició 2012. Es tracta d'una gran exposició de models en 95.000 metres quadrats que estan cridats a donar una llum d'esperança a un dels sectors més castigats per la crisi mundial.
La setmana passada vam repassar les principals estrelles de la mostra, les que tindran una sortida més gran al mercat (sobretot, l'europeu) per les seves característiques: els compactes. Però aquest any a París hi ha més coses, moltes més, per veure. És per això que avui els oferim un recorregut marca a marca pels models de sèrie més cridaners de la mostra francesa. I la setmana que ve no parlarem del Govern central (com deien Tip i Coll). La setmana que ve parlarem dels prototips... encara que d'això en tenen cada vegada menys.
ABARTH
La marca de l'escorpí està present amb dues personalitzacions de l'Abarth 595 TurismeiAbarth 595 Competizione. En el primer, la modificació afecta el motor, les suspensions i el sistema de fre, a més de nombrosos detalls de caràcter intern i extern. En el segon, la modificació afecta també el tub d'escapament, amb el silenciós catalític Record Monza inclòs de sèrie i els seients esportius Abarth Corse by Sabelt.
ALFA ROMEO
Sobre la base del MiTo, la marca del trèvol, que està molt lligada amb el Mundial de Superbikes, exhibeix dues versions denominadesEdition SuperbikesiSpeciale Superbikes. Només se'n fabricaran 200 unitats, i en els dos casos van proveïdes del motor 1.4 MultiAir de 170 CV de la versió Quadrifoglio Verde.
AUDI
Desplegament massiu el de la marca alemanya, que té molts punts d'interès, com l'A3 Sportbackque vam veure la setmana passada. Arribarà al febrer, i la versió més bàsica amb el motor 1.2 TSi de 105 CV ho farà al juny. També al febrer està prevista l'arribada delS3, la versió més esportiva de l'A3, que munta un motor 2.0 litres TFSi d'injecció directa de 300 CV. A l'abril està previst el llançament delRS 5 Cabrio, que amb un motor V8 FSi de 450 CV tindrà un preu de 103.300 euros. A més delR8amb modificacions de detalls, també s'exhibeix elSQ5 Exclusive,que encara que porta l'etiqueta deconceptestà tan acabat que començarà a vendre's al
març amb el motor TDi de 330 CV i del qual només es produiran 50 unitats. Costarà 106.000 euros.
ASTON MARTIN
La marca britànica ofereix a París una important millora del seu esportiuDB9,que presenta tant en versió tancada (cupè) com en la descapotable (Volante). Es tracta de l'actualització de la versió llançada el 2010 i disposa d'un motor col·locat en posició davantera central, amb 12 cilindres en V i 6.0 litres de cilindrada, que entrega 517 CV de potència. És el mateix que el del Vanquish (també mesura el mateix, 4,72 metres de llarg), però en aquest últim dóna 572 CV. El xassís és d'alumini.
BENTLEY
Encara que ja el va exhibir al Saló de Moscou, es pot dir que aquest ha estat el debut europeu del nou Continental GT Speed, el model més ràpid en la història de la marca, que a més porta tracció a les quatre rodes. Du un motor de 12 cilindres en W que rendeix 625 CV, i això fa que la seva velocitat màxima sigui de 330 km/h i acceleri de 0 a 100 km/h en 4,2 segons. Es comença a vendre aquest mes.
BMW
La marca aposta decididament pel seu model compacte i presenta el Sèrie 1 xDrive, proveït de tracció a les quatre rodes. N'hi ha dues variants, el 120d de 184 CV i el 135i, que rendeix 320 CV. Per als que desitgen una cosa de caràcter més tranquil hi ha també el nou 114d amb un motor 1.6 litres de 95 CV i un consum de 4,1 litres. També s'exhibeix el nou Sèrie 7, que a més de petits canvis estètics aporta nous motors amb potències de 350 a 450 CV.
CADILLAC
La firma nord-americana aposta per l'ATS per aterrar a Europa. El model, una berlina de luxe, estarà disponible a mitjans d'aquest mes i s'oferirà amb un motor turbo de 2.0 litres i 276 CV de potència. També destaca a l'estand de la marca la renovació del SUV SRX (amb motor de gasolina de 313 CV) i la versió híbrida de l'Escalade. Com a model espectacular, destaquem el CTS-V en les seves carrosseries cupè, sedan i familiar, que munten un motor V8 de 564 CV.
CHEVROLET
La marca americana del grup General Motors ha escollit el Trax com a model representatiu de la seva gamma. El Trax fa 4,24 metres de llarg i és un germà de l'Opel Mokka, encara que més atractiu. Disposa de tracció 4x2 i 4x4 i arribarà a mitjans del 2013. L'oferta inicial la conformaran un motor de gasolina turbo d'1.4 litres i de 140 CV i un 1.6 litres de 115 CV (únicament tracció 4x2), i un dièsel d'1.7 litres i 130 CV. Tots els Trax portaran sistema stop&start de parada i arrencada automàtica del motor. La marca també ens mostra un rentat de cara de l'Spark, que es posarà a la venda a finals d'any.
CITROËN
A més a més de l'exclusivitat del DS3 Càbrio, la marca del doble chevron ofereix com a novetats al seu estand la nova imatge del C3 Picasso. Aquest petit monovolum, que va arribar al mercat l'any 2009, ha rebut ara el seu primer rentat de cara. El para-xocs és de disseny nou i afegeix llums diürns de tipus led. Els galons (el logo) són, així mateix, nous. Aquest model millora en els equipaments, entre els quals destaca la càmera de visió posterior. Juntament amb el C3 Picasso i el DS3 Càbrio, val la pena donar un cop d'ull al C-Elysée. Es tracta d'una berlina que es fabrica a Espanya, en una de les factories més productives de PSA, a Vigo. Aquest model està pensat per vendre's en mercats com ara el rus o el xinès, però els responsables de la marca ens han anunciat que també es vendrà a Espanya. Fa 4,43 metres de llargària i disposa d'un maleter que ofereix 506 litres. El vehicle s'oferirà amb dos motors, un VTi amb potències de 72 i 115 CV i un HDi de 92 CV.
DACIA
La gamma del fabricant associat a Renault incorpora algunes millores que es presenten en aquest saló. El Logan, el Sandero i el Sandero Stepway canvien i modernitzen el seu aspecte. Els tres conceben una nova imatge al frontal i estrenen òptiques davanteres i posteriors. També incorporen un equipament de més nivell com l'ESP i la introducció d'airbags laterals. En la seva reintroducció al mercat muntaran quatre motoritzacions, un 1.2 de 75 CV i un TCe de 90 CV de gasolina, i dues mecàniques dièsel dCi de 75 i 90 CV. A finals d'any introduirà en alguns mercats una mecànica de GLP.
FORD
Fiesta, Mondeo, Mustang i Ecosport configuren l'oferta de la marca al seu estand de París. El Fiesta rep algunes modificacions sobre el model actual, amb la introducció de díodes led al frontal (més espectacular) i de nous equipaments com l'Active City Stop, el Ford SYNC (ordres vocals per controlar els sistemes del vehicle) i el MyKey. El Ford Mondeo s'estrena a París i ho fa anant a totes. Se'n presentarà fins i tot la versió híbrida, que arribarà el mercat a finals del 2013. El nou Mondeo té una imatge molt més moderna que la generació anterior, amb un frontal amb clara semblança als Aston Martin (graella trapezoïdal i llums de led). Fa 4,87 metres de longitud i introduirà en la gamma el motor d'un litre EcoBoost de gasolina, a més d'una versió dièsel de tracció total.
L'Ecosport és un petit tot camí (4,2 metres de llarg) que ja fa uns anys que es ven al Brasil. Allà disposa d'una oferta de dos motors flexfuel (etanol i gasolina) de 101 i 141 CV, i encara que no han confirmat tota la gamma sí que sabem que disposarà de l'Ecoboost de 120 CV que la marca munta en la majoria de la seva gamma de models. Arribarà al mercat al llarg del 2013.
El Ford Mustang ve per fi a Europa. No han confirmat quan, però s'estima que sigui a final de l'any que ve. Es basarà en el model americà que ofereix quatre motors de gasolina de 309, 426, 450 i 659 CV, encara que dubtem que els porti tots. Destaca el canvi automàtic de sis velocitats i un complet redisseny de la part frontal (quatre preses de ventilació, per exemple), mentre que darrere incorpora llums de tipus led.
FIAT
Una de les estrelles de l'estand italià és el Panda 4x4, que aquí en la seva tercera generació després de 30 anys se segueix mostrant com tota una opció per a terreny rural. Estarà disponible amb dos motors, el TwinAir de 85 CV i un dièsel 1.3 litres de 75 CV. També s'exhibeix el Panda Natural Power, que conjuga un motor bicilíndric de gasolina i un altre de gas natural que asseguren unes bones prestacions i uns baixos consums. També mostren tots els elements del 500L.
HONDA
La seva estrella és sens dubte el nou CR-V, un vehicle que arriba al mercat d'aquí unes setmanes i que, a més a més d'una nova carrosseria, estrena una versió solament de tracció davantera i amb motors optimitzats per millorar els consums. La firma anuncia per al mes de gener l'arribada d'un nou 1.6 dièsel de 120 CV que també portarà el CR-V al setembre del 2013. També hi ha el nou CR-Z,
que, a més de canvis estètics, ha incrementat el rendiment dels dos motors (elèctric i tèrmic), amb la qual cosa la potència que ofereix passa de 124 a 137 CV.
HYUNDAI
Des del centre europeu de disseny del grup Hyundai-Kia a Europa arriba l'i30 de tres portes. Completa d'aquesta manera l'oferta de la versió de cinc portes i la familiar. La caiguda del sostre a la part posterior és més destacada, i amb això augmenta la seva imatge de cupè. El frontal és nou (no s'assembla al cinc portes ni al CW) amb una nova malla negra a la graella i un nou para-xocs. La part posterior també és nova, amb grups òptics de nou disseny. La gamma de motors és la ja coneguda i destaca l'1.6 litres dièsel de 128 CV, que té unes emissions de 97 grams per quilòmetre.
JEEP
Tres sèries limitades integraven el capítol de novetats. Per un costat, hi ha el Grand Cherokee SRT Limited Edition més que cridaner amb el seu exclusiu color blanc i dotat d'un motor de 6,4 litres amb 468 CV. També hi ha la sèrie especial Jeep Wrangler Moab, que es presenta en color vermell llagosta i, finalment, el Compass Overland, que destaca per sobre de tot pel seu equipament de luxe.
KIA
El nou pro_cee'd representa una nova aposta en la gamma del compacte coreà. Germà del Hyundai i30 de tres portes, el pro_cee'd és molt més emocional. La graella també és nova i completa la seva imatge d'una línia cupè molt atractiva. Per dins no ofereix gaires diferències respecte a la versió de cinc portes. Munta dos motors dièsel (90 i 110 CV) i dos de gasolina (100 i 135 CV). L'any que ve n'arribaran versions de 140 CV i 200 CV. Juntament amb el pro_cee'd, Kia ofereix el nou Carens. El monovolum compacte es renova amb un disseny molt més elegant i adopta el frontal propi dels models de la marca. És la tercera generació i neix amb una nova plataforma que li permet fer créixer la distància entre eixos tot i que és 20 mil·límetres més curt que el model actual. Per a Europa Kia ofereix quatre motors, un 1.7 litres dièsel de 115 i 136 CV i dos de gasolina (1.6 litres de 136 CV) i 2.0 litres de 177 CV). Al mateix estand Kia ofereix el primer redisseny de la segona generació del Sorento, que canvia para-xocs davanter i posterior, afegeix leds i nous equipaments de seguretat i com a estrena mecànica destaca el motor 2.4 GDi de gasolina de 192 CV. Ofereix tracció 4WD intel·ligent.
LAMBORGHINI
Nova generació per al Gallardo LP 560-4, que mostra canvis estètics sobretot al frontal, si bé les mesures segueixen sent les mateixes i disposa de tracció a les quatre rodes. El motor és un V12 que rendeix 560 CV i que pot assolir una velocitat màxima de 325 km/h invertint 3,7 segons per passar de 0 a 100 km/h.
LAND ROVER
Una setmana després de l'estrena davant un reduït grup de periodistes, la marca britànica pertanyent a Tata presenta a París la nova generació del seu vaixell insígnia: el Range Rover 2013. Més luxós, lleuger i eficient, un tot terreny en majúscules que arribarà al gener (s'accepten comandes des d'avui). El xassís és d'alumini i baixa de pes a 420 quilos; té, doncs, un dinamisme més àgil, i redueix consums i emissions. És la quarta generació del Range i afegeix un programa de suspensió pneumàtica a les quatre rodes, amb nova direcció molt més intuïtiva. Munta el sistema Terrain Response de tracció i en mecànica ofereix un 3.0 TDV6 de 258 CV (98.500 €), un 4.4 SDV8 de 340 CV (122.800 €) i un 5.0 V8 de 510 CV (145.600 €).
LEXUS
A més d'un preciós prototip del qual ja parlarem la setmana que ve, va presentar la seva peça principal, el nou LS 600h, que arribarà al nostre mercat a finals d'any i que introdueix innovacions en els sistemes de seguretat i ofereix, a més, una imat-ge modernitzada. També va exhibir un motor 2.5 litres híbrid que arribarà l'any que ve.
MCLAREN
L'MP4-12C Spider és la versió descapotable de l'esportiu carrossat que recentment ha estat renovat i que s'ofereix amb un sostre dur rectràctil que en tan sols 17 segons s'amaga en un espai habilitat darrere dels dos respatllers. No hi ha canvis pel que fa al motor, que és un V6 biturbo de 3,8 litres que ofereix 625 CV. La velocitat màxima és de 329 km/h i accelera de 0 a 100 km/h en 3,1 segons.
MASERATI
La marca del trident va presentar en primícia mundial el GranCabrio MC amb què completa la gamma dels descapotables i en el qual conjuga les altes prestaci-ons i les característiques esportives que avalen la marca amb la practicitat d'un descapotable de quatre bones places. El motor ha estat optimitzat i ofereix 460 CV de potència, una força que li permet agafar els 289 km/h i accelerar de 0 a 100 km/h en 4,9 segons.
MAZDA
Després de l'èxit del CX5, la marca japonesa ha decidit apostar aquest any per la seva berlina estrella, el Mazda6. Una vegada coneguda la berlina sedan fa unes setmanes al Saló de Moscou, Mazda estrena a París la gamma completa, que inclou una versió familiar. És la tercera generació del Mazda6 i estrena el propulsor dièsel 2.2 SKYACTIV-D, que ja coneixem del CX-5 i que s'uneix a l'oferta de dos motors de gasolina, el SYACTIV-G 2.0 de 147 CV i l'SKYACTIVE-G 2.5 de 189 CV, a més a més del ja esmentat dièsel de 2,2 litres, que comptarà amb potències de 150 i 175 CV. Incorpora el llenguatge de disseny Kodo (cosa en moviment), amb línies més fluides i més aerodinàmiques.
MERCEDES-BENZ
Bona aportació la de la marca alemanya en aquest saló. Com a estrella indiscutible hi ha el CLS Shooting Brake, un nou model en què mostra la reconversió d'un cupè en un familiar, mentre conserva la imatge estilitzada dels cupès però amb la practicitat d'una porta de maleter i una capacitat per acollir cinc places. També hi ha l'SLS Coupè Electric Drive, la versió elèctrica de l'SLS, que, mogut per quatre motors, ofereix ni més ni menys que 751 CV de potència, una autonomia de 250 quilòmetres i una velocitat màxima limitada a 250 km/h. El preu és de 420.900 euros i arribarà al mes de gener. Molt més assequible serà el Classe B 200 Gas Natural, que arribarà al mercat a la primavera, mentre que per als més esportius es va exhibir l'SLS AMG GT, la versió més esportiva d'AMG, ja que disposa d'un V8 de 591 CV, capaç d'unes prestacions d'infart.
MINI
Presentació del Paceman, l'enèsima versió que amplia la gam-ma. En aquest cas es tracta d'un cupè de 4,11 metres, amb el frontal del Countryman, dues portes i el sostre en descens en la seva part posterior per accentuar aquell caràcter cupè. La gamma de motors serà molt completa amb potències que van des dels 112 fins als 184 CV i amb possibilitat de tracció integral. Està previst que arribi a principis del 2013.
MITSUBISHI
Estrella de l'estand era el Mirage, un petit urbà de 3,71 metres de longitud que substitueix el Colt i que arribarà al nostre mercat entre els mesos d'abril i maig. Es fabrica a Tailàndia i disposa d'un maleter amb una capacitat de 235 litres. Estarà disponible amb dos motors tricilíndrics de gasolina de 71 i 80 CV i associats a una caixa de canvis manual de cinc marxes. També es podia veure l'ASX, que ofereix una imatge actualitzada i que arribarà a finals d'any, així com el nou Outlander, que estrena nova imatge amb innovacions en el sistema de tracció integral. També hi havia l'Outlander Híbrid, que utilitza el mateix sistema que a l'i-Miev i que arribarà a mit-
jans del 2013; pot recórrer 55 quilòmetres en ús purament elèctric i pot arribar a una velocitat màxima de 170 km/h. Les piles es recarreguen en quatre hores.
NISSAN
La marca nipona va mostrar la versió definitiva del Juke Nismo que entrarà molt aviat en producció a Anglaterra i que arribarà al mercat a principis del 2013. Ofereix canvis estètics externs i interns respecte al Juke. Munta un motor 1.6 turbo que rendeix 200 CV i podrà anar amb tracció a les dues i quatre rodes. També es va exhibir el nou 370Z, amb una imatge renovada i que arribarà aquest mateix mes.
OPEL
L'estrella indiscutible era l'ADAM, un petit urbà de 3,7 metres homologat per a quatre places i que arribarà a principis de l'any que ve. Estarà disponible amb tres motors de gasolina amb potències de 70, 87 i 100 CV i se li oferirà a l'usuari múltiples possibilitats de personalització. També va mostrar el Cascada, un descapotable de 4,7 metres de longitud amb sostre de lona que es començarà a vendre a principis de l'any que ve.
PEUGEOT
Juga a casa i malgrat no mostrar una allau de novetats és clar que la preocupació per consolidar la gamma és clara en els temps convulsos que viuen les marques europees. El lleó francès rugeix amb força, i si la setmana passada vam presentar el Peugeot 208 GTi avui ens hem de fer ressò dels altres reclams de la companyia. El Peugeot 301 és una aposta racional pensada per a països emergents. Es fabrica, igual que el seu germà el Citroën C-Elysée, a la planta de Vigo, on el grup PSA produeix en l'actualitat els Citroën C4 Picasso, Gran C4 Picasso i Berlingo, i el Peugeot Partner. És un 508 a petita escala i amb els seus 4,44 metres se situa entre la berlina i el 308 (vegeu requadro). Estrena la numeració 1 al final, una cosa nova en la marca, i és una idea que s'estendrà en el futur a altres models. Al seu costat destaquem el Peugeot RCZ, amb una rentada de cara realment profunda. En aquesta sessió de maquillatge intensiu l'esportiu de la marca ofereix un disseny pràcticament nou. El frontal és més actual al ressaltar molt més la graella, amb una nova presa d'aire inferior que va de costat a costat incorporant als seus flancs els llums leed diürnes. L'interior rep canvis de materials buscant, si és possible, més estil esportiu. Mecànicament manté l'1.6 THP de gasolina de 156 i 200 CV, i el dièsel HDi FAP de 163 CV. Com a estrella de l'RCZ la setmana que ve, amb els prototips de París, tractarem de l'RCZ R Concept (260 CV), una meravella.
PORSCHE
Per als més esportius, sens dubte el 918 Spyder és el que va centrar l'atenció. Amb un motor V8 de 4.6 litres combinat amb dos motors elèctrics rendeix més de 770 CV i qui vulgui comprar-se'l a partir del novembre haurà de desemborsar 767.555 euros i afanyar-se perquè només se'n faran 918 unitats. Més normaleta és la mecànica dièsel per al Cayenne. El nou Porsche Cayenne S Diésel munta un propulsor de 382 CV de potència amb uns consums de 8,3 litres i una velocitat màxima de 252 km/h. És de tracció total i arribarà al mercat al gener. El seu preu és de 90.404 euros. Una altra entrega de Porsche que val la pena destacar a París és la doble aposta del 911 Carrera amb el 4 i el 4S. El cupè esportiu de tracció total millora la seva imatge i presenta aquestes dues versions amb motors de 349 i 400 CV, respectivament. Les entregues començaran a finals d'any i estarà disponible tant en carrosseria cupè com descapotable. El seu preu de sortida és de 112.499 euros.
RENAULT
En un estand espectacular marcat per uns globus lluminosos penjats al sostre que pugen i baixen l'aposta de la marca pel Clio és total. Renault creu que amb la quarta generació del model les vendes recuperaran el marge perdut davant altres fabricants en aquest segment. La setmana passada ja vam veure les principals característiques del Clio, encara que el més espectacular de la mostra ha estat la versió RS. Es tracta de l'opció més esportiva de la gamma i munta un propulsor d'1.6 litres (els anteriors eren de 2.0 litres) i 200 CV de potència. Aquest motor va acoblat a un canvi automàtic de doble embragatge. La diferència amb les tres anteriors generacions de l'RS és que en aquest cas la carrosseria no és de tres sinó de cinc portes. El primer Clio RS va aparèixer el 2000 i tenia 169 CV (es va renovar fins a 179 CV). La segona generació va aparèixer el 2006 i tenia 197 CV i posteriorment va arribar a 201 CV.
Juntament amb l'RS també podem admirar el Clio Grand Tour, la versió familiar de la quarta generació de l'utilitari francès. Fa 4,26 metres de llarg (20 centímetres més que la versió de cinc portes i 34 mil·límetres més que l'anterior Clio Grand Tour). El volum del maleter és de 443 litres. L'altra gran estrella, no per desconeguda, ha estat el Renault ZOE. Per fi la marca s'ha decidit a introduir en el mercat el vehicle elèctric. El ZOE va ser presentat al saló de Ginebra però no ha estat fins ara a París quan s'han decidit a posar-lo al carrer.
SEAT
Tot i que l'estrella era evidentment el nou León, del qual ja ens vam ocupar la setmana passada, també el nou Toledo acaparava bona part de l'atenció dels visitants, sobretot tenint en compte que amb aquesta berlina la marca de Martorell torna als orígens que tan bona acceptació van tenir en tot el mercat.
SKODA
La marca txeca va mostrar en tota la seva amplitud la seva nova berlina, el Rapid, model que ve a inscriure's entre el Fabia i l'Octavia i que arribarà al nostre mercat a finals d'any amb una gamma que inclou un total de sis motors. L'usuari, doncs, té opcions per triar.
TOYOTA
Bon desembarcament al saló francès el de la marca nipona que pràcticament va mostrar novetats en tots els segments. L'estrella sens dubte és el nou Auris, que mostra una imatge renovada, més actualitzada i dinàmica, amb un salt qualitatiu al seu interior. Una mica més llarg, però amb la mateixa distància entre eixos, incrementa l'espai interior a les seves places posteriors i ofereix un maleter més capaç. Arribarà al gener. Una mica més tard ho farà l'Auris Touring Sports, versió familiar que és 29 centímetres més llarga que la berlina i que també disposarà d'una versió híbrida. Hi havia a més el Verso amb una imatge renovada, així com l'iQ EV, versió elèctrica del petit urbà.
VOLKSWAGEN
El Golf del qual ja vam parlar la setmana passada va ser sens dubte l'estrella de l'estand i el que va acaparar l'atenció de tots els visitants. Però hi va haver més novetats importants, basades en el nou model. I és que la marca alemanya ja té a punt el Golf Bluemotion, que arribarà a l'estiu. Amb un motor turbodièsel d'1.6 litres, anuncia un consum de 3,2 litres als 100 quilòmetres. I per arrodonir-ho va mostrar el Golf GTi amb la imatge que tindrà aquesta nova generació. El motor que l'equiparà serà una mica més potent amb 220 CV. Malgrat això, garanteix un consum de sis litres.
VOLVO
Notícies relacionadesPrenent com a base el flamant V40 la marca sueca ofereix en aquest saló dues declinacions molt interessants. En primer lloc hi ha el totpoderós paquet de disseny i prestacions V40 R-Desing. Inicialment és una sèrie limitada a 800 unitats que començaran a entregar-se al gener. El color blau Rebel és distintiu d'aquest model i munta inicialment un motor de 254 CV amb un xassís rebaixat 10 mil·límetres. Al contrari que en la gamma V40, al R-Desing la instrumentació només és en color blau. El preu està fixat en 27.680 euros. Amb ell es mostra el V40 Cross Country, la variant rural del compacte suec. Hereta elements visuals del V70 Cross Country, amb una estructura de carrosseria elevada 40 mil·límetres i para-xocs davanter i posterior específics en color negre igual que els faldons laterals. Es comença a entregar al gener amb un preu des de 26.200 euros.
- Sinistre a França Qui eren les víctimes de l'accident d'autobús que tornava d'Andorra a L'Hospitalet?
- Scalextric o la remuntada històrica de la família Arnau
- El Barça es trenca
- Fenomen en auge Així es contracten i funcionen les excursions ‘low cost’ des de Barcelona
- L’empresa de l’autocar sinistrat va fer fallida i l’amo anava per lliure
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Televisió Una soltera abandona la seva cita a 'First Dates' després de les preguntes a les quals va ser sotmesa: "A mi em sembla un escàndol"
- A València Condemnats per contractar un sicari que va morir en un accident de moto quan anava a matar la seva víctima
- Club Entendre + Animals i plantes Molsa, vesc i grèvol: tres plantes protegides per les quals et poden multar
- Junts per Catalunya Per què Pujol torna al pujolisme