COMPETÈNCIA EN LA DISTRIBUCIÓ

Supermercats en guerra

Caprabo compara els seus preus amb els de Mercadona i, si costen més, torna la diferència als seus clients

La cadena vol «demostrar» que no és cara

Un súper de Caprabo anuncia la campanya comparativa de preus El comparador.

Un súper de Caprabo anuncia la campanya comparativa de preus El comparador. / EL PERIÓDICO

1
Es llegeix en minuts
JOSEP M. BERENGUERAS
BARCELONA

La guerra de preus que lliuren totes les cadenes de supermercats (des del Lidl fins al d'El Corte Inglés) viu des del 12 de setembre passat un pas més de rosca. La cadena Caprabo ha decidit que la millor manera de demostrar als seus clients que no és cara és comparar els seus preus amb els de la líder del sector, Mercadona. En el cas que una mateixa compra en un súper de la firma valenciana sigui més barata, Caprabo torna la diferència als seus usuaris.

«Volem adaptar la percepció a la realitat, perquè la veritat és que els preus són igual o més barats a les nostres botigues», va assegurar ahir el director general de la companyia, Alberto Ojinaga. La firma fa «cinc anys» que està adaptant els seus preus al mercat, gràcies a la renegociació d'acords amb els proveïdors, i ajustant marges. Ara, la millor manera que han trobat per demostrar que són competitius és passar a l'acció.

Notícies relacionades

Per fer-ho, cada dia recolliran (a través d'una empresa externa) els preus d'un assortiment de 2.500 productes comparables (el 47% són de marques de fabricants; el 35%, marques blanques, i el 18% restant, productes frescos). Quan el client passi per caixa (compres mínimes de 10 euros i amb targeta de client), automàticament es compararà cada producte amb els preus de Mercadona, i en el cas que el global de la compra sigui més cara, se li donarà un val amb la diferència per a la pròxima compra. «Caprabo garanteix que la seva compra serà sempre la més econòmica», va destacar Ojinaga. Els usuaris podran comparar el detall desglossat dels preus dels productes que han comprat a la web de Caprabo.

Segons Ojinaga, es tracta d'una iniciativa «informativa» i no una «guerra de preus», perquè el que es busca és «fidelitzar els clients» i demostrar que molts articles són més barats a Caprabo.