Treballadors d'Edesa-Fagor avancen a aquesta nit l'inici del seu tancament

Els empleats de la planta exigeixen el manteniment de la companyia o, en cas de reubicació per clausura, que tots els socis rebin el mateix tracte

1
Es llegeix en minuts
EFE / Basauri (Bizkaia)

 Treballadors de la planta d'Edesa de Basauri, pertanyent a Fagor Electrodomésticos, han avançat a la nit d'aquest dilluns l'inici del tancament que tenien previst començar demà per exigir el manteniment de la companyia o, en cas de reubicació per clausura, que tots els socis de Fagor-Edesa rebin el mateix tracte. Els treballadors iniciaran cap a les 22.00 hores d'avui aquest tancament, després d'haver preparat ja l'exterior de la fàbrica de Basauri per passar la nit, han informat aquest dilluns a Efe empleats d'aquesta planta. Els empleats han col·locat pancartes contra el tancament de l'empresa, i han instal·lat les garites on desenvolupaven el treball administratiu en planta i en què ara passaran la nit.

Notícies relacionades

Xabier Arrieta, vicepresident del consell social de Fagor-Edesa, ha explicat que el tancament, que estava previst que s'iniciés a les 6.00 hores de demà, ha estat convocat a nivell individual pels treballadors de la companyia i no pel consell social, els membres del qual poden donar-li suport a títol personal. Arrieta, que prendrà part en aquest tancament, ha recordat que tots els treballadors de la planta d'Edesa són socis del grup Mondragón i ha dit que l'única diferència amb els seus companys d'altres fàbriques és el fet que no són autònoms, sinó que cotitzen a la Seguretat Social. Per això, ha considerat que, en cas de clausura, el grup Mondragón "no ha de fer diferències" amb els treballadors de Basauri. En qualsevol cas, Arrieta ha dit que cal que les institucions i el grup Mondragón no "deixin caure" les plantes de Fagor i Edesa, perquè són "viables" i cal "apostar pel manteniment del teixit industrial basc".

La planta d'Edesa de Basauri té 200 treballadors, dels quals encara es desconeix si tots participaran en el tancament, si bé Arrieta ha destacat que "una majoria" ha expressat ja el seu suport, a títol individual, a aquesta mobilització. Els empleat faran torns per estar presents a la planta durant les 24 hores del dia.