NOVA EINA PER A 'SMARTPHONES'
El mercat mòbil
Wallapop, l''app' de compravenda d'articles de segona mà segons la geolocalització de l'usuari, arriba al milió de descàrregues
Cada mes mou 6 milions d'euros en transaccions

Equip 8 D’esquerra a dreta, Vicente, Gómez i Olivé. /
La compravenda d'articles de segona mà no entén de modes ni èpoques, encara que és ben cert que amb la crisi ha sumat adeptes. Fins ara existien plataformes per a aquesta comesa tant en paper (el de tota la vida) com en web. No obstant, no hi havia una eina mòbil capaç d'aprofitar els avantatges dels smartphones. D'aquesta necessitat va néixer Wallapop, l'app espanyola de compravenda de productes de segona mà que ja acumula un milió de descàrregues (iOS i Android) i que està present a Espanya, el Regne Unit, França i Portugal.
Darrere del projecte hi ha pesos pesants del sector: Agustín Gómez (conseller delegat de l'empresa, abans a Boston Consulting Group i Accenture), Gerard Olivé (fundador de l'agència de màrqueting on line BeRepublic) i Miguel Vicente (fundador de LetsBonus). «Vam néixer només fa cinc mesos. Tot ha anat molt més ràpid del que esperàvem», confessa Gómez, que destaca que ja són 25 treballadors en aquest projecte amb una clara vocació internacional. «El nostre mercat és el món. Obrirem a més països», afegeix.
«Wallapop és un gran mur d'objectes de segona mà. En altres serveis tradicionals tu necessites saber què és el que vols comprar. Nos-altres pretenem que el consumidor descobreixi articles», afegeix el directiu. Per a qui vol comprar, el que ha de fer és només obrir l'aplicació i fer lliscar el mur per anar descobrint nous objectes. Els que volen vendre, el que han de fer només és una foto amb el mòbil del que volen vendre, afegir-hi un text i pujar-ho. «Es triguen uns segons», explica. A més a més, tots els articles es presenten geolocalitzats (els productes apareixen en ordre de proximitat al consumidor per buscar intercanvis en mà, sense enviaments), i l'app permet que els usuaris xategin entre ells per tancar l'operació i posar-se d'acord en l'entrega. Tot això és gratis i sense comissions.
Notícies relacionades¿El negoci? «L'app sempre serà gratuïta. Treballem perquè, en el futur, volem introduir uns altres tipus de serveis premium com la possibilitat de destacar anuncis o un sistema de pagament», destaca Vicente, que, després de deixar LetsBonus, confessa que tenia «moltes ganes» d'embarcar-se en una nova aventura com aquesta. L'inventari disponible a Wallapop ja supera els 215 milions d'euros, i cada mes mou 6 milions d'euros en compres.
La firma ha aixecat 1,6 milions d'euros de capital (entre els seus socis hi ha Caixa Capital Risc, Bonsai, Antai, Esade Ban i el Grup Zeta). Ara prepara una nova ronda de finançament (per a aquesta primavera) en què busquen atraure socis internacionals per fer el salt a nous mercats.
- Successos Els Mossos investiguen una baralla entre un home i el coronel Pedro Baños mentre firmava llibres per Sant Jordi
- Famosos Pep Guardiola i Cristina Serra caçats a Barcelona amb un element compartit revelador: ¿reconciliació a la vista?
- Troballa arqueològica Un vaixell del XV emergeix entre les obres d’un pàrquing a la Ciutadella
- Les principals cases d’apostes ja tenen un candidat favorit per ser el nou Papa
- Final d’un pontificat L’ala dura del conclave augura un cisma si s’elegeix un papa continuista
- Ja pots viatjar des de Barcelona fins a la casa del Pare Noel
- Premis literaris Òmnium i Abacus pugen a 75.000 euros el Premi Sant Jordi i el converteixen en el més ben dotat de les lletres catalanes
- Sense sortir de la comarca El poble a només 30 minuts de Rubí ideal per a una escapada de natura sense sortir del Vallès
- Polèmica en l’enterrament del Pontífex Un cardenal acusat d’encobrir delictes de pederàstia participarà en el ritu del tancament del taüt del Papa
- DESPRÉS DE SET MESOS DE BAIXA Ter Stegen rep l’alta mèdica i viatja a la final de Copa