mil milions d'usuaris connectats

Facebook compra Whatsapp

Mark Zuckerberg.

Mark Zuckerberg.

1
Es llegeix en minuts

L'empresa californiana Facebook va anunciar ahir a la nit que comprarà l'aplicació de missatgeria instantània Whatsapp per 19.000 milions de dòlars (14.000 milions d'euros), segons la informació enviada a la Comissió del Mercat de Valors nord-americana. La xarxa social, que amb aquesta compra connectarà mil milions de persones, finançarà l'adquisició amb el pagament parcial en efectiu i en accions, informa Efe.

WhatsApp té uns 450 milions d'usuaris mensuals, el 70% d'ells actius diàriament. La popularitat del servei es deu al fet que cada vegada més usuaris de mòbil han optat per aquesta opció davant dels tradicionals i onerosos SMS. L'operació, que es podria concretar de manera definitiva la setmana que ve, quan Mark Zuckerberg i Jan Koum es vegin les cares en el congrés Mobile de Barcelona, implicarà el desemborsament de 4.000 milions de dòlars en efectiu, 12.000 milions de dòlars en accions de Facebook i 3.000 milions de dòlars més en accions RSU (Restricted Stock Unit), una emissió futura similar a la de les opcions sobre accions.

Notícies relacionades

«WhatsApp està en el camí de connectar mil milions de persones. Els serveis que arriben a aquesta fita  són d'un increïble valor«, va indicar ahir Zuckerberg, conseller delegat i fundador de Facebook. Per la seva banda, Koum, fundador de Whatsapp va declarar en un comunicat que «la profunda connexió dels usuaris i el ràpid creixement del servei ha estat impulsat per unes capacitats de missatgeria simples, sòlides i instantànies». «Estem emocionats i honrats per poder ser socis de Mark i Facebook al mateix temps que continuem portant el nostre producte a més gent d'arreu del món», va afegir.

Zuckerberg va destacar que aquesta nova aliança permetrà «un món més obert i connectat». «Whatsapp complementarà els nostres serveis de xat i missatgeria perquè puguem oferir noves eines a la nostra comunitat», va dir. La generosa oferta de Facebook és la més gran feta per la companyia fins ara i està molt per sobre dels 1.000 milions que va pagar el 2012 per la xarxa social de fotos Instagram.