EXPANSIÓ D'UN GRUP TÈXTIL

System Action creix

La cadena de moda dissenya i ven roba per a dona que confecciona a la seva planta productiva de Barcelona

L'empresa catalana obrirà al maig una botiga a Sant Cugat

Fundador 8 Enric Omenat a la fàbrica del carrer de Badajoz, a Barcelona.

Fundador 8 Enric Omenat a la fàbrica del carrer de Badajoz, a Barcelona. / JOAN PUIG

2
Es llegeix en minuts
REBECCA BOSCH BASSAT
BARCELONA

En la conjuntura actual són més habituals les cadenes de moda locals que es fan petites que no pas les que creixen, especialment quan estan dirigides al públic del territori. No obstant aquest no és el cas de System Action. Liderat per Enric Omenat, el grup de moda per a dona ha obert tres botigues a Catalunya en tot just dos anys i ja va per la quarta.

«L'1 de maig inaugurarem un nou punt de venda a Sant Cugat», anuncia Omenat, que explica que l'expansió neix a petició de diverses de les seves clientes que resideixen al municipi vallesà. El nou local, en què l'empresa invertirà uns 90.000 euros i donarà feina a quatre persones, estarà ubicat al número 14 del carrer de Santa Maria, un dels principals epicentres comercials del Vallès.

Aquesta serà la setzena botiga de la companyia barcelonina. Els seus punts de venda estan repartits en diverses comarques de Catalunya i a Saragossa. Entre les seves ubicacions destaquen eixos de gran afluència turística com Portaferrissa o Portal de l'Àngel, on l'empresa compta amb dos comerços. «Però la nostra clienta principal segueix sent la catalana», apunta Omenat, que afegeix que, malgrat això, la crisi no ha desestabilitzat les seves vendes. «Ara els consumidors compren menys però millor».

Segons Omenat, la marca, que està dirigida a dones d'entre 20 i 50 anys, se situa en un punt intermedi entre les grans firmes i cadenes low cost. Igual que aquestes últimes, System Action rep gènere nou cada setmana. «La diferència és que les nostres peces estan confeccionades per i per al client local». L'empresa confecciona els dissenys a la seva fàbrica ubicada al carrer de Badajoz de Barcelona. Segons l'empresari, l'atenció al client és un altre dels principals valors diferencials de la marca. «Som molt exigents a l'hora de contractar les nostres dependentes» assegura Omenat, que precisa que totes i cadascuna d'elles podrien ser personal shoppers.

Notícies relacionades

Els següents passos de System Action seran obrir mercat a Madrid i al sud de França. «I en un futur també ens agradaria llançar una línia per a homes» , projecta l'empresari, que no contempla franquiciar la seva marca. Omenat es mostra obert a l'entrada de nous socis en el capital per augmentar els seus canals de distribució. «Volem créixer al ritme que ens permeti treballar de manera artesana i continuar sent una empresa familiar», apunta Omenat.

System Action, que es va constituir el 1986 de la mà d'Omenat i un altre soci particular, va tancar el 2013 amb una facturació d'uns 9 milions d'euros i preveu augmentar-la un 10% el 2014.