CREIXEMENT D'UNA COMPANYIA CATALANA

Edreams busca talent

L'agència 'on line' preveu ampliar la plantillla i les oficines centrals a Barcelona Té dificultats per cobrir 140 ofertes de llocs de treball

Debut borsari 8 Perez-Tenessa (dreta), fundador d’Edreams.

Debut borsari 8 Perez-Tenessa (dreta), fundador d’Edreams. / JUAN MANUEL PRATS

2
Es llegeix en minuts
SONIA GUTIÉRREZ
BARCELONA

Amb prou feines un any després d'inaugurar l'ampliació de les oficines centrals de Barcelona, Edreams ja busca una nova extensió de l'espai. L'agència de viatges on line ocupa uns 4.600 metres quadrats de superfície del World Trade Center, insuficients ara per assumir l'ampliació de plantilla que té prevista.

Edreams Odigeo -grup que a més d'Edreams engloba les marques Go Voyages, Opodo, Travellink i Liligo- està seleccionant personal per cobrir 140 ofertes, va explicar el seu director de desenvolupament de negoci, Pablo de Porcioles, en una entrevista després de la seva intervenció al saló

Bizbarcelona. La plantilla supera els 1.600 treballadors a tot el món (600 a Barcelona). Amb els nous llocs de treball vol reforçar la línia de viatges corporatius, iniciada el maig del 2013 i en fase de rodatge, intensificar la seva expansió internacional i millorar els seus serveis en mòbils i tauletes.

La recent sortida a borsa, a més de permetre a la companyia amortitzar 46 milions d'euros de deute (deixant-lo en 453 milions), ha impulsat aquests nous projectes. El negoci de viatges corporatius serà un dels que rebran més esforços per part de l'agència, segons De Porcioles. «La idea és que es converteixi en pedra angular de la companyia, igual que som líders en el sector oci, volem ser un dels líders del sector corporate». La firma es valdrà de l'experiència de Travellink en el sector de viatges d'empresa als països nòrdics per implantar-lo als sis països on actua Edreams Corporate: Espanya, Itàlia, França, Regne Unit, Alemanya i Portugal.

Pel que fa a la internacionalització, l'empresa ja està present en 31 països i aquest any preveu obrir tres mercats més. Un altre dels grans projectes és el que fa referència a la mobilitat, i per aquest motiu preveu introduir canvis en el seu app.

Notícies relacionades

Per portar a terme aquestes previsions, la companyia busca perfils de treballadors molt específics, la majoria enginyers, però també de l'àmbit comercial i de màrqueting on line. L'alt nivell exigit fa que la companyia no ho tingui fàcil per trobar les persones adequades, va explicar el directiu. «Tenim problemes importants a l'hora de buscar i atraure talent», va dir De Porcioles.

«Competim amb Londres, Berlín i també amb Silicon Valley», va afegir, ja que els professionals que volen captar també els busquen altres gegants tecnològics, com Amazon, Google o Twitter. «En el nostre negoci no hi ha atur», va assegurar el directiu. Però a Espanya és «complicat» trobar el talent que necessiten, de manera que ha ampliat la recerca a nivell internacional a través de headhunters. A l'oficina de Barcelona hi ha 42 nacionalitats diferents. «És part de l'èxit de la companyia -opina De Porcioles-. No pots liderar una empresa internacionalment des d'una perspectiva local».