INDÚSTRIA
Siemens i Mitsubishi llancen una oferta conjunta per Alstom
La proposta la impulsa el Govern francès per frenar la de la nord-americana General Electric (GE)
El gegant electrònic alemany Siemens i el seu equivalent japonès Mitsubishi Heavy Industries (MHI) han anunciat la seva oferta per la filial energètica de la seva rival francesa Alstom, xifrada en 7.000 milions d'euros. Presentada a Munic, es tracta d'una contraproposta impulsada pel Govern francès arran de la realitzada per la nord-americana General Electric (GE) a finals d'abril per 12.350 milions d'euros.
Segons un comunicat conjunt de l'empresa alemanya i la japonesa Siemens, MHI vol adquirir per 3.100 milions d'euros en metàl·lic el 40% del negoci nuclear i de vapor, el 20% de les xarxes d'energia i un altre 20% del negoci hidràulic d'Alstom. Siemens preveu quedar-se amb el 100% del negoci de gas d'Alstom, inclosos els contractes de serveis, per 3.900 milions, també en metàl·lic.
Mitsubishi també vol convertir-se en accionista estable a llarg termini i ofereix una participació de fins al 10% a Bouygues, primer accionista d'Alstom. I Siemens oferirà una garantia d'ocupacions a França i Alemanya durant tres anys després del tancament de la transacció. L'empresa alemanya també vol estudiar amb Alstom –fabricant del tren d'alta velocitat francès, el TGV- la possibilitat de crear un conglomerat europeu en el negoci ferroviari a imatge d'Airbus per al sector aeronàutic. Malgrat que l'oferta de GE sembla, a priori, més competitiva, aquest aspecte té un pes important tant per a París com per a Berlín.
- Els Mossos volen que els forenses aclareixin si Tenneco causa càncer
- Tribunals Qui és Inés Guardiola, l'advocada que ha aconseguit l'absolució de Dani Alves
- Tribunals El TSJC absol Alves d’agressió sexual a una jove a la discoteca Sutton
- 57.000 persones cribrades El test de sang en femta és tan eficaç com la colonoscòpia per detectar càncer de còlon, segons l’estudi més gran fins ara
- Pressupostos prorrogats El Govern avisa que no es podrà mantenir la gratuïtat de Rodalies sense un nou suplement de crèdit
- Amb Liam Neeson El racó de Sant Cugat del Vallès que està ja en la història del cinema
- BÀSQUET Chimezie Metu s’operarà d’una greu lesió la setmana que ve als EUA
- Motociclisme Jorge Martín: "Aquest no és el meu Mundial, serà l’any que ve"
- Moda Rita Miller Atelier ‘capbussa ’ les seves nòvies en un spa de luxe
- CRÍTICA Rosario transforma un vell dolor en celebració