INFORME DE LA COMISSIÓ EUROPEA

Suspens europeu a Espanya en els principals serveis i subministraments

La valoració de la banca, telèfons, internet, electricitat i assegurances està a la cua dels 28 països de la UE

1
Es llegeix en minuts
ELISEO OLIVERAS / Brussel·les

Espanya suspèn greument en els serveis als consumidors, segons ha revelat l'informe comparatiu sobre indicadors de consum del 2014, que ha presentat la Comissió Europea. La valoració dels serveis existents a Espanya de telecomunicacions (telèfon fix, mòbil i internet), de comptes bancaris targetes de crèditd'inversions financeres i plans de pensionsd'assegurances d'habitatge i de vidade manteniment, d'assistència legal i de cultura i entreteniment és la segona pitjor del conjunt de la Unió Europea (UE). Espanya és també la tercera pitjor dels 28 estats de la UE en subministrament d'electricitat i en els serveis bancaris en hipoteques a Espanya, diu l'estudi europeu.

L'informe de la Comissió Europea calcula la qualitat dels serveis, la satisfacció dels consumidors, els problemes amb les companyies, la facilitat per canviar de companyia i sistema de tarifes i la facilitat per comparar les ofertes.

Notícies relacionades

La qualitat i valoració dels serveis de les companyies espanyoles de subministrament elèctric estan 13,5 punts percentuals per sota de la mitjana de la UE, precisa l'estudi comparatiu europeu. Davant la mala valoració general en el conjunt de la UE dels serveis de subministrament elèctric, la Comissió Europea va anunciar que elaborarà un estudi en profunditat sobre el sector. 

L'informe de la Comissió Europea revela que els serveis bancaris (comptes, préstecs i targetes de crèdit) i els serveis telefònics a Espanya registren uns nivells altíssims de problemes i tenen uns nivells molt baixos de credibilitat i confiança entre els consumidors. El nivell de qualitat dels serveis i de satisfacció dels consumidors espanyols arriba a situar-se fins a 18,4 punts percentuals per sota de la mitjana de la UE en els serveis bancaris en general, amb un retrocés respecte al 2012, i és 16,7 punts inferior a la mitjana europea en els serveis de telefonia mòbil.