Mapfre compra les filials de Direct Line a Itàlia i Alemanya

El grup paga 550 milions per guanyar 1,6 milions de clients en el canal de venda 'on line' d'assegurances de cotxes

2
Es llegeix en minuts
PABLO ALLENDESALAZAR / BARCELONA

Mapfre ha tancat un acord amb el grup britànic Direct Line Group per adquirir les seves filials de venda per internet mòbil d'assegurances de cotxes Itàlia i Alemanya per 550 milions d'euros, la segona operació més gran de la seva història. "Suposa un magnífic reforç per a la nostra presència a Europa, que era molt feble", ha defensat Antonio Huertas, president de la companyia espanyola, que ha destacat que la compra es finançarà amb recursos propis, sense demanar finançament a la banca o els mercats.

En una trobada amb periodistes, l'executiu ha recordat que el seu objectiu declarat era duplicar la mida de la companyia a Europa en cinc anys i ha destacat que aquesta operació permet aconseguir-ho en sis mesos. El negoci continental d'assegurances, així, passarà a aportar del 3% al 6% de les primes que cobra Mapfre. El grup, que s'ha imposat després de diversos mesos en un procés en què van arribar a participar 12 asseguradores, no descarta fer més compres en el futur a Europa, però també als EUA, Mèxic i, en menor grau, a Àsia.

"És una adquisició mitjana per a la dimensió de Mapfre, que es va a assumir sense esforç", ha assegurat després de treure importància a les possibles crítiques que hi pugui haver pel preu pagat (gairebé dues vegades el valor en llibres, ja que les companyies adquirides disposen d'uns fons propis de 280 milions d'euros). La companyia és la cinquena d'Espanya per facturació i té un 45% del seu negoci a Llatinoamèrica i un 30%, a la península.

Quatre Espanyes

Notícies relacionades

Les compres a Itàlia i Alemanya aporten 714 milions d'euros en primes, 1,6 milions de clients i 19,5 milions d'euros en benefici abans d'impostos, segons els resultats del 2013. Huertas ha apuntat que els guanys d'aquest any rondaran els 30 milions d'euros i ha subratllat que el mercat germànic és el primer d'Europa i que el transalpí és el tercer. “Entrem a quatre Espanyes de cop”, ha afirmat.

Direct Line Itàlia és la líder del mercat de venda d'assegurances directes d'automòbils, amb una quota de mercat d'aproximadament el 28% en aquest canal, gairebé 500 milions d'euros en primes anuals i un milió de clients. Per la seva banda, Direct Line Alemanya ocupa el lloc número tres en el rànquing de l'assegurança directa de vehicles alemanys, amb una quota de mercat d'aproximadament el 13% en aquest canal, més de 200 milions d'euros en primes i gairebé 600.000 clients.

Temes:

Empreses Mapfre