TENDÈNCIA D'ÈXIT ALS EUA
El retorn de Letsbonus
La companyia d'ofertes col·lectives tornarà en efectiu part dels diners que gastin els seus usuaris en compres 'on line' en 400 comerços La mitjana d'estalvi és de 100 euros a l'any

Impuls 8 Juan Luis Rico (esquerra) i Joan Pina. /
El cashback, la devolució en efectiu d'un percentatge dels diners gastats en les compres on line, triomfa als EUA i al Regne Unit, però fins ara era poc conegut a Espanya. No obstant, una de les plataformes de compra col·lectiva pioneres, Letsbonus (fundada a Barcelona i després comprada per l'americana Living Social), ha decidit donar un petit gir al seu negoci i incorporar aquesta opció de compra a la seva plataforma.
«Pretenem completar l'oferta que fem als usuaris, que cada vegada aposten més per l'smart shopping (compra intel·ligent), amb aquesta nova tendència mundial de tornar part de la compra als usuaris», va assegurar ahir a aquest diari Juan Luis Rico, conseller delegat de Letsbonus.
El cashback és possible gràcies a la compartició de les comissions de venda. Habitualment, una web que redirigeix un usuari a un altre comerç on line perquè compri cert producte, guanya un percentatge per aquesta transacció. En aquest cas, el que fa la pàgina de cashback és compartir aquesta comissió, de manera que pot reemborsar part dels diners gastats en efectiu.
Per a aquesta nova línia de negoci, Letsbonus ha arribat a acords amb 120 botigues on line, com HP, Sony, Women's Secret, Carrefour o Viajar.com; encara que a finals de gener arribarà a les 400. El portal posa com a exemple que en la compra d'un viatge de 379 euros, l'usuari rebrà 22,74 euros en efectiu gràcies al cashback, o que per uns texans de 129,95 euros, el reemborsament serà de 6,49 euros. Això sí, la devolució d'aquests diners en efectiu no és immediata, ja que es produeix una vegada comprovada la compravenda (pot trigar fins a 90 dies). «Els usuaris podran escollir entre rebre el reemborsament en efectiu o en crèdits Letsbonus -amb una prima- », explica Joan Pina, director financer de Letsbonus.
Aquesta nova línia de negoci compartirà espai amb l'oferta clàssica (ofertes temporals en productes, oci, turisme i serveis, amb descomptes sobre el preu real de venda), de manera que els usuaris podran seguir trobant plans puntuals amb descomptes i, a més, articles a preu habitual però amb reemborsament de part de la despesa. Segons Pina, 250.000 usuaris es beneficiaran a l'any del cashback, amb una mitjana de 125 euros reemborsats per usuari.
Sobre la situació actual de la companyia, que va acusar una forta caiguda del negoci, Rico va assegurar que segueixen «mirant de ser el màxim d'eficients possible». «És un negoci que va evolucionant, hem d'adaptar-nos a aquesta situació», va afirmar. L'empresa dóna feina a 289 persones (va arribar a tenir més de 500 treballadors).
- Les principals cases d’apostes ja tenen un candidat favorit per ser el nou Papa
- Final de la Copa del Rei Les 8 hores que van portar el futbol espanyol al caire de l’abisme: «El Madrid no ens pot demanar que canviem els àrbitres»
- Entendre-hi més El costat més fosc de la intel·ligència artificial: pornografia personalitzada i sense límits
- Previsió meteorològica Catalunya torna a activar els avisos per pluges intenses per a aquest cap de setmana
- Gir als EUA Les retallades de Trump arriben a l’espai: la NASA vol eliminar missions científiques per prioritzar la utopia de Musk de portar humans a Mart