PLA DE CREIXEMENT

Nostrum es menja el MAB

La firma de plats preparats debuta en borsa amb una alça del 17,34%

L'empresa preveu triplicar el seu volum, fins a 300 botigues, en tres anys, i fer el salt a altres països europeus

Campana 8 Puig, Josep Vicenç i Salomó, ahir en l’estrena a borsa.

Campana 8 Puig, Josep Vicenç i Salomó, ahir en l’estrena a borsa. / ALBERT BERTRAN

2
Es llegeix en minuts
JOSEP M. BERENGUERAS / BARCELONA

Va néixer d'una bona idea, va canviar per millorar però no va prendre el millor rumb possible, va tornar als seus orígens adaptant-se a la crisi i ara debuta en borsa. La història de Home Meal, empresa titular de la cadena de botigues de menjar preparat Nostrum, és la de la «il·lusió», segons el president de la companyia, Quirze Salomó. Aquesta mateixa «il·lusió» és la que els ha portat en dos anys a passar de 47 establiments el 2012 a 120 amb què tancaran aquest any. Però el seu pla d'expansió va molt més enllà: preveuen triplicar el volum en només tres anys i fer el salt a més països europeus.

«Volem ser un referent a Europa», va llançar ahir Salomó a la Borsa de Barcelona, durant el tradicional toc de campana per celebrar el salt al Mercat Alternatiu Borsari (MAB) de la companyia amb seu a Sant Vicenç de Castellet (Bages). La seva sortida a borsa respon precisament a la necessitat d'ampliar capital i aconseguir fons per continuar amb la seva ambiciosa expansió: l'any que ve la firma vol obrir uns 50 nous establiments a Catalunya i a la resta d'Espanya, mentre que en tres anys la previsió és la de triplicar el volum (fins a 300 locals).

Per aconseguir el seu objectiu, invertirà quatre milions d'euros en dos anys a ampliar la fàbrica que té al Bages, on també contractarà mig centenar de persones. En aquesta fàbrica es cuina tot el menjar que després es porta a les botigues Nostrum. Al mateix temps, seguirà buscant franquiciats, perquè el seu model d'expansió s'hi basa.

Salomó va reconèixer que la «prioritat» de la firma és Europa, on preveu créixer a través de masterfranquiciats. De moment, la firma ja disposa d'establiments a Andorra i Perpinyà, i l'any que ve obrirà noves botigues al sud de França, encara que també ha rebut «l'interès» de països que són «molt més llunyans».

Notícies relacionades

Nostrum, que va tancar l'any 2013 amb unes vendes de 13,6 milions d'euros, calcula que acabarà aquest any amb una facturació que estarà al voltant dels 20 milions, i per al 2015 espera «creixements de dos dígits llargs», del voltant d'«un 40% o un 50%». Això situaria la seva facturació al voltant dels 30 milions d'euros. L'empresa catalana, que dóna feina a 500 persones, 300 de les quals a la xarxa de franquícies, ha realitzat una ampliació de capital prèvia a la cotització per un import de 6,4 milions d'euros.

Els títols de Home Meal van començar a cotitzar a un preu d'1,73 euros, i van tancar la sessió amb una pujada del 17,34%, fins als 2,03 euros. «El MAB és el millor instrument que hi ha per poder finançar empreses en expansió», va destacar Salomó.