comissió d'investigació

100 milions per salvar la firma

1
Es llegeix en minuts

El Parlament de Catalunya va iniciar el gener passat la comissió d'investigació sobre la fallida de Spanair, en què ja han comparegut diversos consellers de la firma per respondre a les preguntes dels diputats. La compareixença estrella, la de l'expresident de Spanair Ferran Soriano, va ser divendres passat, i allà el directiu va afirmar que amb finançament, l'actual preu del petroli i la millora de l'economia, l'empresa s'hauria recuperat i Barcelona tindria un hub (nus d'interconnexió aèria).

«Vam estar a cinc minuts d'aconseguir l'objectiu», va assegurar Soriano per videoconferència. El màxim responsable de l'aerolínia va dir que quan es van trencar les negociacions amb Qatar Airways es van reprendre amb l'aerolínia xinesa HNA, que estava disposada a invertir-hi 150 milions d'euros, però la Generalitat va decidir retirar el seu suport a Spanair i ja «no hi va haver temps», van faltar «un o dos mesos més».

Soriano va calcular en 180 milions d'euros la inversió pública que es va fer a Spanair i va assegurar que haurien fet falta 100 milions d'inversió més perquè la companyia seguís viva. A més a més, va contraposar aquesta quantitat als 2.300 milions d'euros que el Govern ha invertit en Iberia.

Notícies relacionades

També va destacar que en el moment de comprar Spanair, tres estudis, un de Boston Consulting, un altre d'ALG i un altre de Catalana d'Iniciatives, reflectien que la companyia «es podia reflotar» i que les condicions objectives per crear un centre de connexions de vols internacionals a Barcelona hi eren.

«Estic convençut que el concurs es declararà fortuït», va dir finalment Soriano.