presentació DE LA MARCA DE LA poma

Apple trasllada al seu nou rellotge les funcions de l'iPhone

El 'gadget' costarà de 399 a 11.000 € als primers nou països on es vendrà

Tim Cook durant la seva intervenció d’aquest dilluns a San Francisco. / ERIC RISBERG (AP)

Tim Cook durant la seva intervenció d’aquest dilluns a San Francisco.
Tim Cook durant la seva intervenció d’aquest dilluns a San Francisco.

/

1
Es llegeix en minuts
EL PERIÓDICO / BARCELONA

Apple ha decidit traslladar tota la potència i singularitat de l'iPhone al canell dels usuaris a través del seu nou rellotge, que sortirà a la venda el pròxim 24 d'abril en nou països, entre els quals no hi ha Espanya. El gadget, combinat amb el telèfon de la marca de la poma, permetrà fer i respondre trucades, segons la presentació feta per la companyia a San Francisco (EUA).

El grup pretén imposar-se amb aquest dispositiu portable en un segment del mercat en què ja hi ha molts i potents competidors. Samsung, per exemple, compta amb un model al qual se li pot posar una targeta SIM per funcionar com un smartphone.

Dissenyat per ser utilitzat durant tot el dia, l'Apple Wathc té una bateria que, per a un ús normal, donarà una autonomia de 18 hores, segons la companyia. A més a més d'escoltar música, es podrà fer seguiment de l'activitat física i moltes altres apps com l'iPhone, que es van presentar ahir per a atraure els indecisos. Els preus de venda de la primera categoria nova de producte des que Tim Cook va rellevar Steve Jobs com a conseller delegat de la companyia oscil·laran entre l'equivalent a 399 euros en el model més barat fins a un de gamma alta i joieria d'uns 11.000 euros.

Notícies relacionades

MACBOOK MÉS FI / El rellotge es comercialitzarà inicialment als EUA, el Canadà, Austràlia, la Xina, Hong Kong, el Japó, i a Europa, al Regne Unit, França i Alemanya. A partir del 10 d'abril, l'Apple Watch estarà disponible en aquests països perquè els clients el puguin veure i emprovar-se'l amb cita prèvia a les botigues Apple Store i així poder reservar-lo a la botiga Apple Online Store.

La firma va aprofitar l'esdeveniment per presentar també el disseny del nou MacBook, una nova línia de portàtils sense ventilador «reinventats en tots els aspectes» perquè siguin «els més fins i lleugers fins aquest moment». El grup ha redissenyat «a consciència» cada component per crear un dispositiu de tot just 900 grams i 13,1 mil·límetres de gruix, un 24% més fi que el MacBook Air d'11 polzades.