CONCENTRACIÓ EN L'ÀMBIT TECNOLÒGIC
Fusió a les puntcom
Groupalia i Offerum anuncien la creació d'una empresa que aglutinarà els negocis de les dues companyies de descomptes 'on line' Juntes sumen més d'11 milions d'usuaris

Oci 8 Acte organitzat per Groupalia a Barcelona. /
El sector de les compres col·lectives amb descompte per internet està mogut. Gairebé un mes després que Letsbonus canviés de propietaris, ara toca el torn a Groupalia i Offerum. Les dues companyies, amb seu a Barcelona, van anunciar ahir la seva fusió en una nova societat, Merchant Digital Services, amb l'objectiu d'«unir forces». Juntes sumen més d'11 milions d'usuaris, cosa que converteix el hòlding resultant en «l'empresa de serveis on line més gran d'Espanya» , van destacar les fusionades, per davant de Letsbonus i Groupon.
Groupalia i Offerum es mantindran com a marques, van explicar fonts pròximes a l'operació, i per tant els dos portals de compres de productes i serveis d'oci seguiran funcionant com fins ara. A més a més, la societat resultant desenvoluparà «nous negocis tecnològics». El primer projecte, van afirmar en un comunicat conjunt, és Bellahora, central de reserves on line de perruqueries i centres d'estètica. No obstant, aquesta web no és un negoci nou pròpiament dit, ja que Offerum la va comprar l'any passat.
De les dues companyies fusionades, Groupalia és la que aporta més usuaris i volum de negoci. La companyia va ser creada el 2010 pels fundadors de Privalia José Manuel Villanueva i Lucas Carné, que anys després van vendre la seva part. Actualment té més de set milions d'usuaris, davant els quatre milions d'Offerum. Les companyies no han fet públiques les seves dades de facturació del 2014, si bé el director general de Groupalia, Albert Bosch, va declarar el novembre passat a Expansión que preveia tancar l'exercici amb uns ingressos de gairebé 40 milions d'euros. Per la seva part, el conseller delegat d'Offerum, Vicente Arias, va afirmar als mitjans al juny que esperava unes vendes de fins a 27 milions.
Notícies relacionadesLes compres col·lectives per internet estan en descens, després d'uns anys de boom, i les companyies del sector s'estan reestructurant davant la nova situació. Les operacions de concentració responen a aquesta realitat. Offertix va intentar comprar Letsbonus a la nord-americana Livingsocial, però finalment van ser Juan Luis Rico i Joan Pina, dos directius de l'empresa fundada per Miguel Vicente els que van recomprar l'empresa.
El repartiment de l'accionariat de Merchant Digital Services encara no s'ha detallat, però en principi en formaran part els principals accionistes de les fusionades, és a dir, CaixaBank (a través de Caixa Capital Risc), Nauta Capital i Atresmedia (propietària de La Sexta i Antena 3), en el cas de Groupalia; i Cabiedes & Partners, Vicente Arias, Jesús Monleón, Bonsai Venture Capital i el grup Prisa (El País, Ser).
- Recomanacions «Dinar de 10»: els elogis al millor restaurant de Cornellà de Llobregat, segons Tripadvisor
- Mil anys d’aniversari Montserrat rep amb devoció la sortida de la Moreneta per primera vegada en aquest mil·lenni
- Creu de Sant Jordi 2019 Mor Montserrat Úbeda, referent de la catalanitat i ànima d’Ona Llibres
- Els bojos són ells, ells
- Protesta L’acta del partit recull el llançament d’un objecte de Rüdiger a l’àrbitre