ELS HOMES DE L'EMPRESA

A la caça d'inversió

Lanzadera reuneix més de 110 inversors per proporcionar un segon impuls a 14 'start up' L'acceleradora d'empreses del propietari de Mercadona obre la segona ronda de finançament

’Llançador’ 8 Juan Roig, president de Mercadona.

’Llançador’ 8 Juan Roig, president de Mercadona. / MIGUEL LORENZO

2
Es llegeix en minuts
LAURA L. DAVID / VALÈNCIA

Pau Sendra, conseller delegat de Wayna, busca 150.000 euros per automatitzar processos i impulsar el màrqueting de la seva companyia, que ofereix viatjar un cap de setmana a un destí europeu sorpresa per un preu tancat de 150 euros, amb el vol i dues nits d'hotel. El truc és que aprofiten l'última hora dels seients que volen buits. «Vam començar fa dos mesos i vam presentar el projecte al Mobile World Congress amb molt bona acceptació», explica aquest enginyer aeronàutic català.

Wayna, com les altres 13 empreses que en l'últim any ha auspiciat Lanzadera (el projecte de suport a emprenedors impulsat per Juan Roig) va participar dijous passat en un investors day que va aplegar més de 110 inversors interessats a entrar en una segona ronda de finançament del programa, que va començar fa un any amb un préstec inicial de fins a 200.000 euros per projecte. «Si mires a la llista d'inversors en aquest país en start up, hi són tots. I algun estranger», explica el director general de Lanzadera, Javier Jiménez, sorprès per haver superat les expectatives.

«Tenir tantíssima gent amb les orelles disposades a escoltar és per a nosaltres una oportunitat que no es presenta cada dia», diu Andrea Garí. Trendzo, la plataforma web que ha llançat perquè empreses de comerç minorista trobin locals temporals on presentar el seu producte o realitzar la venda directa, també necessita 150.000 euros. «Volem créixer tant en oferta com en demanda», diu Garí, que explica que els diners aniran a reforçar el màrqueting on line i el desenvolupament de producte.

Notícies relacionades

Álex Casals i els seus dos socis ja tenen dues botigues físiques Dotten obertes a Barcelona i necessiten 200.000 euros per obrir-ne dues més. Aquests tres catalans han actualitzat un clàssic: el seu negoci és la sastreria masculina a mida, des de complements com cinturons i corbates, fins a roba interior o camises, que són el seu producte estrella, i venen a 49 euros i es pot escollir entre 300 tipus diferents de tela. A finals d'any ja volen tenir cinc establiments funcionant, amb una facturació de 600.000 euros. Casals, el seu conseller delegat, no amaga que el seu pla és ambiciós: «Vam comneçar amb una col·lecció de vuit corbates i en tres anys esperem tenir 10 botigues obertes i sortir a uns altres països».

Però encara que l'oportunitat d'anar de la mà de Lanzadera va suposar per a aquests emprenedors «accelerar» un projecte que tenien clar, d'aquí a l'estiu falta, tal com assumeix Jiménez, la part més dura per «transformar les bones sensacions en operacions de compra». Entre tots els projectes esperen recaptar 3,1 milions.