AEROLÍNIES
Els cinc grans de l'aviació europea s'uneixen per primera vegada per defensar els seus interessos a Brussel·les
Air France-KLM, IAG (Iberia, British Airways i Vueling), Lufthansa, EasyJet i Ryanair reclamen reduir les taxes i ajudes estatals
Per primera vegada, les grans aerolínies europees han decidit unir-se una sola veu davant la Comissió Europea. Per primera vegada, els màxims responsables d'Air France-KLM, IAG (grup del qual formen part Iberia, British Airways i Vueling), Lufthansa, Easyjet i Ryanair s'han reunit aquest dimecres a Brussel·les per defensar els seus interessos, que en síntesi es resumeixen en mesures que permetin reduir els costos, com la rebaixa o supressió de les taxes i els impostos.
Les cinc companyies enviaran un escrit amb les seves propostes a la comissària de Transports de la UE, Violeta Bulc, segons han anunciat en un comunicat conjunt. D'aquesta manera, respondran a la consulta formulada per la mateixa Bulc sobre una nova estratègia d'aviació a Europa. És un primer pas per a la creació d'un lobby, ja que les aerolínies afirmen que la representació de la indústria a Brussel·les "no és tan efectiva com podria ser" i exploraran "formes alternatives de presentació en el futur".
LA MEITAT DEL MERCAT
La posició comuna d'Air France-KLM, IAG, Lufthansa, Easyjet i Ryanair haurà de ser tinguda molt en compte per Brussel·les, ja que entre totes cinc sumen la meitat del mercat europeu de l'aviació. El 2014, uns 420 milions de passatgers van volar amb aquestes aerolínies.
Notícies relacionadesEntre les propostes presentades avui, les empreses reclamen una "estructura simple de regulació eficient", la reducció dels costos en els aeroports de a UE --on demanen una regulació "eficaç" dels monopolis-- mitjançant la reforma de la directiva de taxes aeroportuàries, així com l'eliminació de les taxes als passatgers i dels impostos ambientals "poc raonables". Les companyies es reafirmen així mateix en la seva oposició a les ajudes estatals a aerolínies i aeroports, i recolzen "la liberalització de tota la cadena de valor de la indústria".
També fan una menció explícita a les vagues dels controladors aeris, exigint que aquestes no interrompin la planificació dels vols a Europa, i proposen reajustar l'estratègia de Cel Únic Europeu perquè se centri més en l'ús de noves tecnologies que permetin estalvis per eficiència.
- El Mundo Today | Cada cop més catalans caminen de matinada per carrerons foscos per poder sortir a 'Crims'
- Club d’estil Cristina Tamborero, dissenyadora: "Es porten molt els vestits de núvia dos en un"
- Els multireincidents se’n van a l’Hospitalet per la pressió policial
- Final d’un pontificat Un conclave amb molts 'papables', però sense candidat clar
- FUTBOL Així és l’acord que el Reial Madrid va tancar amb Xabi Alonso fa mesos per lligar la seva arribada
- Judici crucial Els Estats Units demanen la desintegració de Google per acabar amb el monopoli
- MACROECONOMIA L’FMI revisa a l’alça la previsió de creixement d’Espanya el 2025 fins al 2,5% malgrat els aranzels i la incertesa global
- Inauguració Neix Casa Abacus amb la voluntat de ser útil «a la cultura, a la societat, a Barcelona, el país i la llengua»
- Per 907.500 euros El Ministeri de Transports licita l’estudi informatiu dels nous accessos ferroviaris al Port de Tarragona
- Obituari Mor Lluís Prenafeta, la mà dreta de Jordi Pujol a la Generalitat