AEROLÍNIES
Els cinc grans de l'aviació europea s'uneixen per primera vegada per defensar els seus interessos a Brussel·les
Air France-KLM, IAG (Iberia, British Airways i Vueling), Lufthansa, EasyJet i Ryanair reclamen reduir les taxes i ajudes estatals
Per primera vegada, les grans aerolínies europees han decidit unir-se una sola veu davant la Comissió Europea. Per primera vegada, els màxims responsables d'Air France-KLM, IAG (grup del qual formen part Iberia, British Airways i Vueling), Lufthansa, Easyjet i Ryanair s'han reunit aquest dimecres a Brussel·les per defensar els seus interessos, que en síntesi es resumeixen en mesures que permetin reduir els costos, com la rebaixa o supressió de les taxes i els impostos.
Les cinc companyies enviaran un escrit amb les seves propostes a la comissària de Transports de la UE, Violeta Bulc, segons han anunciat en un comunicat conjunt. D'aquesta manera, respondran a la consulta formulada per la mateixa Bulc sobre una nova estratègia d'aviació a Europa. És un primer pas per a la creació d'un lobby, ja que les aerolínies afirmen que la representació de la indústria a Brussel·les "no és tan efectiva com podria ser" i exploraran "formes alternatives de presentació en el futur".
LA MEITAT DEL MERCAT
La posició comuna d'Air France-KLM, IAG, Lufthansa, Easyjet i Ryanair haurà de ser tinguda molt en compte per Brussel·les, ja que entre totes cinc sumen la meitat del mercat europeu de l'aviació. El 2014, uns 420 milions de passatgers van volar amb aquestes aerolínies.
Notícies relacionadesEntre les propostes presentades avui, les empreses reclamen una "estructura simple de regulació eficient", la reducció dels costos en els aeroports de a UE --on demanen una regulació "eficaç" dels monopolis-- mitjançant la reforma de la directiva de taxes aeroportuàries, així com l'eliminació de les taxes als passatgers i dels impostos ambientals "poc raonables". Les companyies es reafirmen així mateix en la seva oposició a les ajudes estatals a aerolínies i aeroports, i recolzen "la liberalització de tota la cadena de valor de la indústria".
També fan una menció explícita a les vagues dels controladors aeris, exigint que aquestes no interrompin la planificació dels vols a Europa, i proposen reajustar l'estratègia de Cel Únic Europeu perquè se centri més en l'ús de noves tecnologies que permetin estalvis per eficiència.
- Pòdcast José Elías ho deixa clar: en què invertir per tenir rendibilitat sense riscos
- Turisme Sant Adrià estrena un resort de luxe de 53.000 metres quadrats
- Els treballadors podran avançar tres anys la jubilació parcial a partir de demà
- A Rússia Així s'ha jubilat un jove amb 23 anys gràcies a una argúcia legal
- Futbol local El futur Hospi de Jordi Alba i Thiago Alcántara: objectiu, arribar a Primera Divisió
- Seguretat viària Augmenten més d'un 46% els morts a les carreteres catalanes en el primer trimestre de l'any
- Entendre més Màximo Pradera: "Vaig tenir càncer perquè cap metge em va fer mai la pregunta clau: ¿Què menges?"
- Nou projecte Barcelona estrena un institut d’investigació sobre arquitectura i urbanisme sostenible
- Repartiment de migrants Catalunya declara que els seus centres de menors migrants ja superen el 100% de la seva capacitat
- ACTUALITAT BLAUGRANA Perillen els 100 milions dels seients VIP del FC Barcelona, claus per fitxar a l’estiu