MILLORA L'ACTIVITAT D'UNA FIRMA PRODUCTIVA
La flexibilitat d'Alstom
Després d'anys d'ajust, l'empresa de material ferroviari torna a pensar a crear ocupació Els projectes internacionals li permeten acabar amb l'ERTO a Santa Perpètua de Mogoda
Nova etapa 8 Antonio Moreno presenta la situació d’Alstom. /
Alstom España posarà fi a les mesures de flexibilitat de la planta de Santa Perpètua de Mogoda que afecten els 2.000 treballadors de la planta a l'octubre quan l'empresa tingui en marxa tots els projectes internacionals en concursos que ha guanyat en solitari o en col·laboració amb grups constructors. Antonio Moreno, president a Espanya, va explicar ahir en roda de premsa que el tercer trimestre d'aquest any pot acabar l'expedient de regulació temporal d'ocupació (ERTO) que afecta la plantilla durant 24 mesos i amb un màxim del 70% del temps de treball. «És possible que a finals d'aquest mateix any puguem tornar a contractar», va comentar.
Per fer-ho, només fa falta que la companyia de transport ferroviari s'adjudiqui algun dels projectes internacionals pels quals ha licitat, entre els quals hi ha el metro de Panamà i el de Lima, el tren de rodalies de Melipilla (Xile), el tramvia de Lieja i més trens per al Metro de Londres. A més, la firma s'ha adjudicat altres projectes internacionals a Santo Domingo, Mèxic, Qatar, Algèria i Austràlia, amb una càrrega de treball per a la planta de Santa Perpètua de Mogoda que permetrà posar fi a les mesures de flexibilitat laboral.
Si als que ja té hi suma un dels que està pendent, la companyia podria contractar a finals d'aquest any entre 100 i 120 persones per afrontar noves comandes. Actualment, la planta catalana funciona a un 30% de la seva capacitat, però espera estar a plena producció durant l'últim trimestre de l'any.
La compra d'Alstom per part de la nord-americana General Electric no afectarà substancialment la planta catalana, encara que s'ha definit una mica més el seu mercat objectiu. Serà el centre de referència internacional del grup per a projectes de tramvia a tot el món -fabricarà, per exemple, el nou model de tramvia X05-, així com metros, suburbans i rodalies per a l'àrea de Llatinoamèrica.
A més, aspira a captar oportunitats al mercat espanyol, com els encàrrecs que Renfe pugui fer en matèria d'alta velocitat, la possibilitat de connectar amb tramvia tota la Diagonal de Barcelona -«l'alcaldessa de Barcelona ha manifestat la seva opinió favorable a aquest projecte», va comentar Moreno-, o bé les unitats que poguessin encarregar-se per a la línia 9 del Metro de Barcelona.
Moreno, que va reconèixer que la fàbrica encara té pèrdues, va destacar la reducció de costos laborals introduïda per poder afrontar la crisi del mercat intern, i va afegir que després d'aquest període d'ajustos «ara ha de venir la recompensa» per a la fàbrica en forma de contractes.
- Dos clubs de BCN repeteixen al top 10 mundial del 2024
- El jesuïta Peris, davant el jutge per la denúncia d’un abús no prescrit
- Tres hores que van canviar el Barça
- Dos milions de catalans es beneficiaran de la llei de salut bucodental
- El Govern agilitzarà els 10 tràmits ‘online’ més utilitzats per a la sol·licitud d’ajudes
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Shopping Black Friday 2022: les millors ofertes d’Amazon
- SHOPPING Helly Hansen té les millors rebaixes d’hivern: ¡a meitat de preu!
- Com més població, més recursos
- L’Advocacia de l’Estat veu compatible la condemna del procés i l’amnistia