VIDEOJOCS
Mor el president de Nintendo, Satoru Iwata
Entre els èxits comercials de la seva gestió destaquen la consola domèstica Wii i la portàtil Nintendo DS
El president Nintendo, Satoru Iwata, ha mort als 55 anys, segons ha informat aquest dilluns el gegant dels videojocs amb seu a Kyoto. Iwata va morir dissabte víctima d'una obstrucció al conducte biliar, que ja l'havia obligat a sotmetre's a cirurgia l'any passat.
L'executiu i programador es va convertir el 2002 en el quart president de Nintendo, on va impulsar el llançament de la consola domèstica Wii, que va sortir al mercat el 2006 i va suposar un dels principals èxits comercials en la història de la companyia i dels videojocs.
Com a president també va abanderar el desenvolupament i la comercialització de la portàtil Nintendo DS, que va suposar un altre èxit comercial al ser la primera a incorporar una doble pantalla tàctil i un punter.
Nascut a Sapporo el 1959 i, llicenciat en computació per l'Institut Tecnològic de Tòquio, va començar a treballar en l'estudi de desenvolupament HAL, subsidiària de Nintendo responsable de franquícies com Super Smash Bros. o Kirby, abans d'unir-se a la matriu el 2000.
Dos anys després Iwata agafaria les regnes de l'empresa de mans del llegendari Hiroshi Yamauchi (1927-2013), la figura que havia transformat una empresa regional de cartes anomenada Nintendo en un gegant de l'entreteniment electrònic.
UN PERSONATGE MEDIÀTIC
Com a president, Iwata es va convertir en una cara molt reconeguda per als jugadors donat el seu gust per aparèixer a les presentacions de nous productes o per la secció 'Iwata asks' (Iwata pregunta) que s'incloïa a la web de la companyia i en què el president entrevistava diferents desenvolupadors.
Notícies relacionadesDesprés de la tèbia recepció de nous productes com Wii U i la inestabilitat financera dels últims anys, Iwata també va impulsar l'entrada de la companyia en el mercat dels videojocs per a ‘smartphones’ anunciada aquest mateix any.
Nintendo ha informat que provisionalment queden al capdavant de l'empresa com a "directors representatius" Shigeru Miyamoto, la ment creativa darrere dels èxits multimilionaris de la companyia i premi Príncep d'Astúries de comunicació i humanitats 2012, i Genyo Takeda, a l'empresa des dels anys 70 i responsable de recordats videojocs com ‘Punch-out’.
- Habitatge El milionari José Elías opina sobre comprar o llogar el 2025: "Si guanyes 2.000 euros al mes..."
- Sergio Peris-Mencheta, actor i director: "Des de la malaltia, la meva imaginació s’ha alliberat"
- 1.080 vivendes i un gran parc Una inversió milionària i el futur Clínic rellancen el sector Can Rigalt al nord de l’Hospitalet
- Atac a Berlín Ferit greu un turista espanyol apunyalat prop del monument de l’Holocaust
- Consum Bon Preu accelera la seva expansió i obrirà 12 nous súpers aquest any
- Càrrecs públics ¿Què ha passat amb els consellers d’ERC sis mesos després del final del Govern d’Aragonès?
- Criança El pediatre Carlos González aclareix la importància d’entendre i gestionar els desitjos infantils: «Cedir no és perdre autoritat…»
- Després les polèmiques declaracions de la 'consellera' Parlon Estigmatizar és pensar que trastorn mental és sinònim de violència
- Consells pràctics El truc casolà perquè la goma de la rentadora quedi com nova
- Nations league Espanya remunta contra Bèlgica amb dos gols en l’afegit