NEGOCI A LA XARXA

Alibaba aconsegueix 20.000 donants de semen en tres dies a la seva botiga 'on line' de la Xina

El gegant xinès d'internet amplia els serveis de comerç electrònic en l'àrea sanitària

Exteriors de la seu central d’Alibaba a Hangzhou.

Exteriors de la seu central d’Alibaba a Hangzhou. / AP

2
Es llegeix en minuts

Taobao.com, el portal de comerç electrònic entre particulars del gegant xinès del sector, el grup Alibaba, ha aconseguit atraure més de 20.000 donants de semen en tres dies per a un nou servei. Segons publica el diari oficial 'China Daily', Taobao va fer una campanya amb el principal grup de laboratoris mèdics independents del país, KingMed Diagnostics, entre dimecres i divendres de la setmana passada, en què va oferir pagaments per participar en bancs d'esperma, i també va vendre proves de paternitat i de fertilitat.

D'aquesta manera, a més de 22.017 donants de semen en 72 hores (que rebran a canvi entre 3.000 i 5.000 iuans cadascun, és a dir, entre 440 i 736 euros), van aconseguir captar 137 clients per a proves de paternitat, i 4.060 més per a proves de fertilitat de l'esperma. El 69% dels donants es va registrar des de les tres principals ciutats del país, Pequín, Xangai i Canton, i seran cridats a fer les seves donacions pròximament, mentre que les proves de paternitat es van oferir amb grans descomptes promocionals en la tarifa.

La demanda de les proves de fertilitat és bastant alta a la Xina, donada la mentalitat tradicional de moltes famílies (per a les quals no poder tenir fills pot impedir el matrimoni). A això s'hi suma el fet que formen part, també, dels requisits mèdics necessaris per obtenir un 'hukou'un document d'empadronament per unitat familiar de vital importància a la Xina, en cas que qui el sol·liciti no tingui per algun motiu el certificat de naixement, fet que no és tan estrany al vast país oriental.

Notícies relacionades

El projecte de la setmana passada suposa el primer intent d'activitats comercials que s'inicien en línia per rebre serveis en la vida real per part de la Societat Limitada de Tecnologia de la Informació Sanitària d'Alibaba (abans CITIC 21CN), integrada en el grup. Alibaba va adquirir aquesta firma l'abril del 2014 i des d'aleshores forma part del grup de comerç electrònic, que està augmentant la seva oferta de productes i serveis sanitaris i de l'atenció física als seus diferents portals.

De fet, ja va posar en marxa el maig passat un servei per a l'entrega d'aquest tipus de productes en un termini de tres hores, des que es fa la compra en línia, en cinc de les ciutats més grans del país, encara que espera haver-lo ampliat fins a una vintena a finals del 2015.