LLUITA CONTRA LA DESOCUPACIÓ

Google activa la col·locació

El programa Actívate ofereix cursos gratuïts presencials i 'on line' sobre màrqueting digital i emprenedoria

Més de 55.000 persones han finalitzat la formació des de l'any passat

Formació 8 Alumnes del curs de màrqueting digital atenen una classe a la Facultat de Geologia.

Formació 8 Alumnes del curs de màrqueting digital atenen una classe a la Facultat de Geologia. / CARLOS MONTAÑÉS

3
Es llegeix en minuts
JOSEP M. BERENGUERAS/BARCELONA

La Comissió Europea calcula que durant els pròxims anys caldrà cobrir 900.000 llocs de treball en el sector de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC). Malgrat l'alt nivell de desocupació a Espanya, en el sector digital hi ha demanda de professionals, però molt sovint els joves no poden o no saben com accedir a la formació necessària per especialitzar-se en la matèria. És per això que la multinacional nord-americana Google va llançar l'any passat a Espanya el programa de formació gratuïta Actívate, el qual ja ha aconseguit que més de 55.000 joves adquireixin coneixements relacionats amb la matèria i puguin, molts d'ells, trobar feina.

El projecte es va posar en marxa el març del 2014, i és fruit del coneixement de Google de «l'alt nivell de desocupació a Espanya» i del «contacte amb el món acadèmic», assenyalen fonts de la multinacional. Després de detectar la falta de formació en l'àmbit digital, la firma es va unir al Ministeri d'Indústria, Energia i Turisme; Red.es; EOI (Escuela de Organización Industrial); IAB (Interactice Advertisement Bureau) i una vintena d'universitats per llançar un complet programa de formació en línia i presencial en l'àmbit digital. Tot plegat, de forma gratuïta, sense límits d'edat i amb certificats acreditatius de l'EOI i la IAB a l'acabar els cursos.

Gran demanda

Segons Google, l'experiència està resultant tot «un èxit», ja que en menys de dos anys s'han registrat als cursos més de 310.000 persones, de les quals 55.000 han obtingut certificats. La majoria correspon a la formació on line, on Actívate ofereix cursos de màrqueting digital, analítiva web, comerç electrònic, desenvolupament d'appscloud computing, desenvolupament web, emprenedoria i productivitat personal. La firma també ofereix cursos presencials de màrqueting digital (bàsic i especialitzat) i emprenedoria. La setmana passada es va celebrar a Barcelona el de màrqueting digital inicial, amb ple total a l'aula magna de la Facultat de Geologia de la UB. Els pròxims cursos ja tenen cobert entre el 70% i el 95% de les places.

«Vam començar de manera humil, però hem anat creixent molt. El nostre objectiu és portar a terme cursos presencials a menys de 100 quilòmetres de tots els espanyols», apunten des de Google, que no només continuarà amb la iniciativa, sinó que l'ampliarà amb més matèries. A més, tot i que en un principi estaven destinats als joves, han vist que s'hi està apuntant gent de totes les edats que busca millorar els seus coneixements digitals.

Sergi Benet va ser un dels joves que l'any passat va decidir participar a Barcelona en el curs presencial de màrqueting digital bàsic. Benet va estudiar ADE i una vegada que va acabar la carrera va veure que emprendre era el seu futur. «V am anar a una incubadora de Kuala Lumpur (Malàisia) a provar sort. Allà vam veure que gairebé tothom duia ulleres de sol, i ens vam proposar crear una empresa de venda on line d'ulleres de sol de disseny propi que combinen moda amb aventura i que costessin uns 30 euros. Al tornar a Espanya, vam iniciar Mellersbrand», explica.

Notícies relacionades

Amb la idea de negoci en marxa, l'any passat va veure la iniciativa Actívate i va decidir apuntar-s'hi per aprendre com podria millorar el seu projecte. «Va ser molt útil, hi vam aprendre força. Aquest any vaig fer el de nivell especialitzat», afegeix.

En poc més d'un any la companyia ha facturat 500.000 euros, i durant el 2016 volen arribar als dos milions d'euros en vendes gràcies a la internacionalització: a més d'Espanya, venen a Portugal, Itàlia, França, Alemanya, Grècia i el Regne Unit. Per seguir creixent, estan ultimant la seva segona ronda d'inversió.