COMPETÈNCIA EN EL GRAN CONSUM

El súper d'Amazon

El gegant del comerç electrònic comença a vendre a Espanya alimentació i articles de neteja - La firma permet que els productors venguin des del portal a tot Europa

2
Es llegeix en minuts
JOSEP M. BERENGUERAS / BARCELONA

El sector de l'alimentació a Espanya no és precisament el que s'ha adaptat millor als nous temps de compres per internet. Moltes cadenes defensen que a la gent li segueix agradant anar al súper o a l'híper a triar el que compra, però aquest mateix discurs era el del món de la moda, i en aquest cas l'omnicanalitat s'ha imposat amb escreix. És en aquest escenari on el gegant de les vendes on line Amazon vol treure partit: ahir va estrenar la venda d'aliments no peribles i productes de neteja a Amazon.es, convertint-se, d'aquesta manera, en un supermercat on line que serveix els productes fins i tot el mateix dia de compra, plantant cara així a El Corte Inglés, Carrefour o Alcampo.

L'objectiu d'Amazon es resumeix en una frase: «Els clients poden, per exemple, comprar sense sortir de casa crispetes, begudes, un DVD i l'últim model de Home Cinema per disfrutar d'una nit de cine fòrum amb els amics. I tot això, amb només un clic». Aquesta és la filosofia de la companyia, que els clients puguin adquirir qualsevol producte d'alimentació (fins i tot fer tota la compra) o no alimentació i rebre-ho en una mateixa comanda. La firma ja ofereix entregues l'endemà a tot Espanya, mentre que a la Comunitat de Madrid els clients poden, si adquireixen productes abans de les 14.45 hores, rebre-ho aquell mateix dia a la tarda.

Amazon va estrenar la seva nova secció amb un catàleg de 10.000 referències de productes d'alimentació i neteja, amb articles de marques locals i internacionals com Kraft, Coca-Cola, Pringles, Cola Cao, Carbonell, Kellogg's, Cuétara, Gallina Blanca, Nestlé o Knorr, entre altres. D'aquesta manera, ara es poden comprar a Amazon.es productes com cervesa, llet, sucs i galetes. Això sí, de moment la companyia americana no entra a vendre productes frescos, un segment de mercat en què només opera en algunes de les principals ciutats dels Estats Units.

Notícies relacionades

«Obrim la nostra botiga d'Alimentació amb milers d'articles de centenars de reconegudes marques. I això només és el principi: ampliarem el nostre catàleg de forma molt significativa les pròximes setmanes i mesos», va assegurar François Nuyts, director general d'Amazon.es.

A més a més de vendre els productes de grans marques des del seu centre logístic, Amazon obre la seva plataforma a productors i distribuïdors locals perquè puguin vendre els seus articles a Amazon.es. «D'aquesta forma, les empreses d'alimentació espanyoles tindran l'oportunitat d'arribar a milions de nous clients, no només a Espanya sinó a tot Europa», va afegir el directiu.