HISTÒRIES MÍNIMES

El final del 'roaming'

Wifipill lloga dispositius de butxaca perquè els turistes tinguin 'wi-fi' il·limitat

La seu de Wifipill està en un edifici de les Corts ple d'oficines. També és la seu de Prakton, l'empresa de consultoria de Kirgis. Des d'allà, els tres emprenedors aspiren a expandir-se pel món.

El final del roaming_MEDIA_1

El final del roaming_MEDIA_1 / FERRAN NADEU

3
Es llegeix en minuts
EVA MELÚS / BARCELONA

Holger Kirgis només té 31 anys, però és el més gran dels tres fundadors de Wifipill, una start-up amb seu a Barcelona que oferirà internet il·limitat i d'alta velocitat a turistes de tot Europa a través de dispositius de butxaca que es podran llogar a vuit euros per dia en hotels o creuers. L'empresa, que va arrencar al febrer, ja té distribuïts uns 400 aparells en 40 hotels de Barcelona i un centenar a Madrid, però el pla és estar present en vuit grans ciutats turístiques més en un termini màxim de sis mesos (Londres, París, Berlín, Istanbul, Praga, Roma, Amsterdam i Budapest). Amb una inversió inicial de 300.000 euros, l'estratègia preveu posar entre 2.000 i 3.000 aparells en rotació i vèncer l'estacionalitat afegint, potser, ciutats que reben els esquiadors a l'hivern. Hi haurà, a més, un equip local a cada seu que proporcioni assistència immediata als clients.

El pla sona ambiciós, encara que darrere hi ha tres genis precoços amb gran recorregut. Kirgis, que fa uns deu anys va deixar penjades les carreres d'Econòmiques i Informàtica de Gestió en el primer curs per crear Prakton, una empresa de consultoria tecnològica que avui factura dos milions d'euros, s'encarrega de l'estratègia i la direcció del projecte. «Al febrer començaré un MBA a IESE», es disculpa. És segurament l'únic moment en què titubeja en tota l'entrevista.

La seva dona, la russa Janna Fedotovskaya, també va simultaniejar dues carreres, Econòmiques i Sociologia, que sí que va acabar, i acaba de presentar la tesi d'un màster en Creativitat i Estratègia Publicitària. «El que he après m'està resultant molt útil. No hi ha molts productes similars al nostre i cap sota el paraigua d'una marca, que és el que estem creant», explica. Ella és l'encarregada de conduir les àrees de comunicació, màrqueting i xarxes socials de la nova empresa. Només té 25 anys, però ha viscut el tema de l'empresa des que era una nena. La seva mare és propietària d'una gran cadena de gimnasos i ella porta fa uns quants anys que gestiona un capital de risc vinculat a empreses tecnològiques. Col·labora, per exemple, amb empreses com Wallapop o LetsBonus.

Marc Alegría, economista de 26 anys i titulat en Màrqueting per EADA, havia destacat com a product manager a L'Oréal i semblava encarrilar la seva carrera cap al món de la moda i la bellesa. No obstant, va deixar la seva feina a Madrid per enfilar-se al carro del projecte de Wifipill. Ell és l'operating manager, el responsable que el producte estigui operatiu al cent per cent cada dia, i també col·labora en l'àrea de màrqueting.

Kirgis i Fedotovskaya van tenir la idea. «Viatgem molt i sempre teníem problemes per estar connectats. En algunes ciutats hi ha xarxes gratuïtes, però en altres no i solen estar vinculades a locals», explica l'alemany. «Nosaltres pensem que elq ue realment és necessari és oferir wi-fi quan t'estàs movent per la ciutat», afegeix.

La necessitat d'internet

Alegría hi va estar d'acord de seguida. «Quan viatges no coneixes res. Hi ha necessitats immediates que només podem resoldre a través d'internet, com mirar un plànol o buscar un restaurant i això et passa quan t'estàs movent pel carrer principalment i no quan estàs prenent un cafè», assenyala.

Notícies relacionades

El principal client potencial del producte és el turista no europeu, que habitualment paga unes tarifes molt altes d'itinerància o roaming. El client pot llogar el dispositiu a l'hotel i portar-lo a la butxaca. Les instruccions es faciliten en anglès, rus i xinès, encara que el funcionament és senzill. A l'activar-lo, el telèfon mòbil o tauleta detecta el wi-fi. Només s'ha de teclejar la contrasenya que porta cada dispositiu de Wifipill i s'inicia la connexió.

L'èxit del projecte, segons els socis, passarà per oferir l'assistència immediata que no donen altres operadors. «Molts hotels han fet proves amb proveïdors internacionals. Si sorgeix algun problema, la persona que ha d'arreglar-lo sol estar lluny. Wifipill en canvi es presenta com un servei més de l'hotel, però nosaltres ens encarreguem de tot, també de cobrar directament al client final», explica Kirgis.