Rabat: objectiu 100 milions d'euros
La firma familiar de joieria obre una 'megabotiga' al passeig de Gràcia en què ha invertit més de quatre milions
Jordi, esquerra, i el seu pare, Esteve, Rabat, en la nova botiga. /
No són ambiciosos. Més aviat prudents, però la família Rabat, amos de la firma de joieria i rellotgeria que porta el seu cognom, aspira a arribar aquest any als 100 milions d'euros de facturació, el 25% més que l'any passat, en què es va acostar a 80 milions. "Som prudents. Creixent el 5% ens conformaríem", afirma Jordi Rabat, propietari de l'empresa amb el seu pare, Esteve; però no descarten una expansió més gran.
De fet, la companyia inaugura aquest dijous una 'megabotinga' a Barcelona, ubicada a la Casa Codina, edifici modernista del 1898 situat al número 94 del passeig de Gràcia, al costat de la Pedrera. Les instal·lacions, en què ha invertit més de quatre milions d'euros, tenen 2.500 metres quadrats repartits en sis plantes, dels quals 1.200 metres són de botiga amb una trentena d'empleats.
La suma destinada al nou establiment, que també incorpora les oficines de la companyia i tallers, s'ha invertit especialment en decoració. Per poder fer aquest esforç, els Rabat han creat una societat conjunta amb els propietaris de l'edifici, la societat Landon, amb l'objectiu de sufragar les despeses d'adaptar i renovar l'estructura de l'immoble.
Rabat, de la qual els màxims exponents són el patriarca, Esteve, i el seu fill gran, Jordi, és una joieria multimarca, amb unes 25 marques amb espai propi de botiga i una altra desena sense. A més, compten amb dues marques pròpies de joieria.
MADRID I VALÈNCIA
Notícies relacionadesL'empresa té una plantilla total que ronda els 140 treballadors. A més d'aquesta nova 'megabotiga', que suposa la reubicació de la que tenien a la cantonada del passeig de Gràcia amb el carrer de Rosselló, compten amb un altre establiment al número 59 del mateix carrer, que va ser el primer que van obrir a la capital catalana, el maig del 2004. "El primer nom va ser Flash. No ens atrevíem a dir-ne Rabat", explica Jordi. Al seu torn, tenen dos establiments més als carrers de Serrano i Colón de Madrid i València, respectivament, a més d'un córner a El Corte Inglés de Maria Cristina de Barcelona.
Tant Rabat pare com fill rebutgen la paraula luxe per referir-se als productes que venen. "Luxe és sopar cada dia a casa", fa broma Jordi. "Venem articles des de 60 euros fins al preu que et vulguis imaginar", explica el patriarca. En qualsevol cas, la venda mitjana és d'uns 2.000 euros. La saga dels Rabat, originaris de Badalona, es completa en l'actualitat amb el fill petit, Esteve, Tito Rabat, campió del món de Moto2 l'any passat.
- Una dupla especial "L’ego s’ha de deixar de costat"
- Aniversari. Nutrició esportiva Nutrisport celebra els 40 anys d’història amb una nova imatge
- Una baixa de pes Flick repensa l’atac sense Lamine Yamal
- FUTBOL Guardiola renova fins al 2027 i complirà 10 anys en el City
- Champions League Kika enlluerna en un Barça màgic