Toxo: 'Hi ha menys feina i més precària'
CCOO demana als partits davant les eleccions del 20-D augmentar la durada de les prestacions per desocupació
Comissions Obreres (CCOO) reclamarà als partits polítics que es presenten a les eleccions del pròxim 20 de desembre que ampliïn la prestació per desocupació així com una reforma fiscal que injecti més fons al sistema de prestacions i de pensions. En un document de 45 pàgines el sindicat dóna a conèixer als candidats les seves propostes per a la pròxima legislatura amb l'objectiu de reparar les retallades dels últims quatres anys que han deixat una herència que Ignacio Fernández Toxo resumeix així: "Hi ha menys feina i el que hi ha és més precària".
Aquesta situació és conseqüència, segons ha dit Toxo en roda de premsa, de la reforma laboral del 2012, que el sindicat demana la seva derogació, i que a més de destruir ocupació, ha portat una important devaluació salarial.
Malgrat l'augment de l'atur en quatre anys, ha baixat la despesa en prestacions. En aquests anys, s'ha retallat la durada i l'accés a la prestació i s'han limitat les possibilitats d'accés per a alguns col·lectiu. Per això el sindicat demana millorar les rendes dels desocupats vinculades a les polítiques actives.
UN MÀXIM DE TRES ANYS
En el nivell contributiu, la proposta presentada avui passaria per incrementar de quatre a sis mesos la durada mínima de la prestació i de dos a tres anys la durada màxima. Així mateix s'hauran de rebaixar el pes de les quotes de la Seguretat Social per als treballadors.
En el nivell assistencial s'hauria d'establir un subsidi vinculat a les polítiques actives d'ocupació per a les persones amb difícil ocupabilitat.
El document de CCOO recull la seva proposta ja coneguda de reforma fiscal perquè hi hagi més ingressos en el sistema de prestacions i de pensions, així com un canvi en el model industrial d'Espanya que permeti crear ocupació de qualitat i amb futur.
Notícies relacionadesAixí mateix demana la derogació de la reforma laboral per tornar a donar pes a la negociació col·lectiva i recuperar, entre altres coses, la referència dels convenis de sector i l'autorització administrativa prèvia per als expedients de regulació d'ocupació.
CCOO recomana als partits que no facin més reformes de l'Estatut dels Treballadors sinó que els aparquin i el substitueixin per una carta de drets dels treballadors, en el marc d'una reforma constitucional, que tingui rang de llei orgànica i que reconegui el dret al treball com a condició de ciutadania.
- Tribunals Qui és Inés Guardiola, l'advocada que ha aconseguit l'absolució de Dani Alves
- Els Mossos volen que els forenses aclareixin si Tenneco causa càncer
- Reforma pendent El final del canvi d’hora apunta al 2026
- Set projectes multiplicaran la potència cultural de Barcelona
- El TSJC absol Alves d’agressió sexual a una jove al Sutton el 2022
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Pla pilot El Govern concedirà beques de 500 euros al mes per estudiar Filologia Catalana i augmentar la xifra de professors
- Catalunya Media City Salvador Illa presenta el ‘hub’ audiovisual Catalunya Media City a les Tres Xemeneies
- Crisi transatlàntica ¿Per què el Vell Continent és tan important per als EUA? Desmuntant el mite de l’Europa parasitària de Trump
- Apunts polítics de la setmana El kit de supervivència de Salvador Illa