AVANÇ DE LA CAMPANYA NADALENCA
Guia per saber comprar al Black Friday 2015
Del 27 al 30 novembre els comerciants esperen fer una caixa de 1.172 milions d'euros, un 10,6% més que l'any passat
Un home busca ofertes en una botiga d’electrònica, durant el Black Friday de l’any passat. /
El compte enrere del Black Friday acaba de començar i una gran quantitat de gent es prepara per a aquest esdeveniment. Una celebració que té origen als Estats Units però que amb la globalització s'ha estès a altres països com és el cas d'Espanya, on l'any passat ja es va viure la seva edició més massiva.
Aquesta cita, que es portarà a terme del 27 al 30 de novembre, ja compta amb adeptes i cada vegada més gent hi sucumbeix. En concret, es preveu que aquest anys les vendes arribaran als 1.172 milions d'euros a Espanya, un 10,6% més que al Black Friday anterior.
No obstant, abans de portar a terme cap compra és convenient que t'informes de qualsevol imprevist. L'Associació Espanyola de l'Economia Digital (Adigita) en col·laboració amb Confiança Online i Beruby ha elaborat un informe en què pots consultar dubtes que et sorgeixin sobre la crida a les compres.
1/ ¿QUANT DURA EL BLACK FRIDAY?
La durada del Black Friday depèn de cada comerç. Pot ser un dia, un cap de setmana o més dies. En qualsevol cas les botigues han d'informar sobre el termini de vigència de les promocions que realitzin.
¿QUINA ÉS LA DIFERÈNCIA ENTRE BLACK FRIDAY I CYBER MONDAY?
Mentre que el Black Friday es va concebre per comprar en botigues físiques, mentre que en el Cyber Monday les ofertes i promocions només són per a productes de web.
A més, com els seus propis noms indiquen, un té lloc en divendres i un altre el dilluns posterior. En concret, se celebraran el 27 i el 30 de novembre, respectivament.
En el cas d'aquells establiments que comptin tant amb botiga física com 'on line' no estan obligades a estendre les mateixes promocions al contingut 'on line'. De la mateixa manera les botigues que només realitzen transaccions via web no estan obligades a fer descomptes durant el Black Friday.
¿QUINA INFORMACIÓ ESTÀ OBLIGADA A OFERIR UNA BOTIGA 'ON LINE'?
A més de la informació sobre el termini de durada de les ofertes, les botigues 'on line' han d'informar sobre el preu dels productes oferts abans i després d'aplicar-los el descompte o bé sobre el percentatge de descompte aplicable a cada producte.
A més de la informació sobre el termini de durada de les ofertes, en l'establiment 'on line' també han d'informar-te sobre el preu dels productes oferts abans i després d'aplicar-los el descompte o sobre el percentatge de descompte aplicable en cada producte.
¿QUÈ HE DE COMPROVAR ABANS DE COMPRAR SOBRE LA BOTIGA 'ON LINE'?
Malgrat que les estafes a la web cada vegada són més sofisticades, existeixen una sèrie d'elements a,b què pots evitar caure en una estafa. Des del nom complet fins a l'adreça 'e-mail' i el número de telèfon, com més dades hi trobis molt més fiables serà la pàgina.
¿PUC TORNAR UN PRODUCTE COMPRAT EL BLACK FRIDAY?
Malgrat que aquesta campanya està dirigida a productes descomptats, al ser una compra 'on line' podràs tornar-la en un termini mínim de 14 dies i fins i tot un termini superior si la botiga ho ofereix.
Adigital recomana que abans de realitzar qualsevol compra t'informis sobre les condicions de devolució així com del procediment que s'ha de portar a terme. Pot ser que les despeses de devolució et corresponguin pagar-les.
Existeixen productes que per raons d'higiene o per qualsevol altre motiu la botiga no té l'obligació d'admetre la seva devolució una vegada adquirits, utilitzat o descarregat. Si no ho tens clar, abans de comprar assegura't de les condicions d'ús.
¿QUANT TEMPS DISPOSES PER TORNAR UN PRODUCTE?
Des de l'associació asseguren que l'usuari disposa de 14 dies naturals des del dia que es rep el producte o des de la data que realitzes la comanda per comunicar que vols tornar-lo, així com dues setmanes més des que la botiga ha rebut la teva notificació d'anul·lació de la compra.
¿EN QUIN TERMINI M'HAN DE TORNAR ELS DINERS?
En el cas que l'establiment hagi de tornar-te l'import de la devolució, el temps varia en funció dels requisits que estipula cada comerç.
JA HAS REALITZAT LA COMANDA PERÒ S'HAN QUEDAT SENSE EXISTÈNCIES
Malgrat que aquest fet no es té gaire en compte en ocasions pot passar i més aquell dia. En aquest cas l'empresa 'on line' t'ha d'informar com abans millor de la falta d'existències, permetre's cancel·lar la comanda i tornar-te els diners.
També existeix la possibilitat que puguin oferir-te un altre bé en substitució del que vas comprar si compta amb característiques similars o la seva qualitat és superior. En qualsevol cas pots denegar la proposta o demanar la devolució dels diners.
EL PRODUCTE PRESENTA DESPERFECTES O NO S'AJUSTA AL QUE VAIG DEMANAR
Si al rebre el producte aquest presenta un desperfecte com una esgarrinxada o s'espatlla al poc temps d'adquirir-lo, has d'avisar la botiga amb la brevetat possible. Quan entaulis contacte amb ells, ja t'indicaran si has d'anar a portar-lo o, per contra, són ells els que s'acostaran a recollir-lo. El mateix passa si la teva comanda no s'ajusta al que vas demanar.
Si la botiga 'on line' no té un producte idèntic es veurà en l'obligació d'oferir-te un altre producte de característiques similars que podràs acceptar si t'interessa. En cas negatiu pot oferir-te una rebaixa del preu del producte o la devolució dels diners.
Notícies relacionades