HISTÒRIES MÍNIMES

Getyourhero: els herois de la neteja a domicili

Aquesta plataforma permet contractar netejadors professionals en qüestió de segons

 

  / JOAN CORTADELLAS

2
Es llegeix en minuts
Josep M. Berengueras
Josep M. Berengueras

Periodista

ver +

Netejar la casa o l’oficina són tasques poc atractives: sempre es troba una cosa millor per fer. Però algunes vegades és imprescindible fer un bon repàs que deixi els espais com nous. És per a aquestes ocasions que a l’estiu de l’any 2014 va néixer GetYourHero.com: una plataforma on line que permet a qualsevol ciutadà o empresa contractar a través de la tauleta, el portàtil o el mòbil i en qüestió de 60 segons serveis de neteja a casa en l’horari que li convingui. Tot, 100% legal.

«A Espanya és habitual la figura de la persona que va a netejar les cases regularment, diverses vegades per setmana, però no en ocasions esporàdiques. Avui les necessitats dels joves o treballadors són diferents: es necessita més flexibilitat, no tanta regularitat, neteges puntuals després d’un sopar o un cap de setmana, o al tornar de viatge. Aquesta figura no existia», assenyala Sebastian Gmelin, cofundador de la companyia. Aquest alemany establert a Espanya feia temps que tenia la idea d’emprendre, i va presentar el seu projecte en una trobada d’emprenedors Steartupweekend. No li van fer gaire cas, però aquell dia va conèixer els que serien poc després els seus dos socis: els també alemanys Henrik Beckmann i Sebastian Janus.

Buscaven una idea per emprendre, van tornar a donar voltes al seu projecte inicial, van fer una prova pilot i van veure que hi havia futur. Amb el prototip de la plataforma, van aixecar la seva primera ronda d’inversió (180.000 euros de business angels) i van posar la companyia en marxa el setembre del 2014. La resposta va ser molt bona.

En expansió

Des de la seva plataforma, qualsevol pot contractar per 11,90 euros/hora (mínim dues hores) un professional de la neteja domèstica que anirà al domicili o l’oficina quan a l’usuari li vagi més bé. La primera vegada, un algoritme decideix quin és el millor professional. En posteriors ocasions (es reserva via calendari i horari), el client pot escollir repetir amb el mateix netejador o canviar. «Només treballem amb professionals de la neteja, donats d’alta com a autònoms, perquè tot ha de ser 100% legal. Des del principi teníem clar que havíem de pagar per sobre de la mitjana, perquè hi ha molta rotació i com més es paga, més bé es treballa. La satisfacció del client ho és tot», afegeix Gmelin. La firma cobra una comissió del 20% del preu final, i assegura que ja té «centenars de netejadors professionals» treballant per a ella.

Notícies relacionades

Amb seu a Barcelona, opera també a Madrid, Roma i Milà. Està fent proves en altres cinc grans ciutats d’Espanya, i preveu expandir-se a Itàlia. Al juny va tancar una inversió d’1,5 milions d’euros del fons Seaya Ventures (propietat de Beatriz González, filla del president del BBVA, i Michael Kleindl), i a l’octubre fins i tot va adquirir el negoci a Espanya de Helpling (la seva competència) a canvi d’accions i del seu negoci a França.

«No som una plataforma de classificats ni fem competència a la figura de l’empleat de la llar», completa Gmelin. La companyia dóna feina a 25 persones, i aquest any preveu generar cinc milions de facturació. H

Temes:

Empreses