MWC 2016

Les botigues de Barcelona acosten les novetats del Mobile World Congress al públic

Els ciutadans podran veure els últims mòbils, experiències de realitat virtual i carrets intel·ligents

mready

mready

1
Es llegeix en minuts
Josep M. Berengueras
Josep M. Berengueras

Periodista

ver +

El Mobile World Congress (MWC) és una fira professional, però Barcelona vol acostar les seves novetats a tots els ciutadans. És per això que la Mobile World Capital Barcelona (MWCB) organitza durant les dates del saló la Mobile Ready, una experiència per tota la ciutat en què mostra el futur de la tecnologia de manera temàtica. Aquest any, els comerços són els protagonistes, amb realitat virtual, carros intel·ligents i cotxes connectats com a protagonistes. A més, es podran veure les últimes novetats de mòbils i tauletes.mòbils tauletes

Entre les experiències destacades hi ha la de la botiga Veritas de carrer Diputació, 239. El supermercat ecològic mostra la impressió d'aliments en 3D, i també una nova manera de configurar les llistes de la compra: escanejant el codi de barres dels productes, des del mòbil o per encàrrec de veu. Una vegada acabada la llista, s'escull com rebre-la, si a casa (compra 'on line'), en punts de recollida o al supermercat. En aquest últim cas, l'experiència també és revolucionària: el carro intel·ligent, que com ja sap el que l'usuari vol comprar, guia eal client pel millor recorregut per recollir els productes.

Una altra de les botigues que mostra la tecnologia del futur és Casa Viva de rambla Catalunya, 41. En aquest cas, els clients podran veure a través d'unes ulleres de realitat virtual com quedarien els objectes que volen comprar en un pis simulat. "Els ciutadans no necessiten portar cap tipus de dispositiu per disfrutar de l'experiència completa. A les botigues trobaran personal que els explicarà com funciona tot i podran veure el futur del comerç", assenyala Òscar Pallarols, director de transformació digital de la MWCB.

Notícies relacionades

Benito Sports (rambla Catalunya, 81) també ofereix un simulador d'esports extrems amb les ulleres Oculus Rift (ventades incloses per fer més real l'experiència) i una taula interactiva amb projeccions digitals de productes a la venda. Per últim, al pàrquing Saba de l'estació de SantsSeat mostra com es pot reservar, accedir i pagar una plaça de pàrquing des d'un cotxe connectat sense baixar del vehicle.

LES NOVETATS, AL MOBILE WORLD CENTRE

Com en anteriors anys, un altre dels epicentres de l'experiència ciutadana del MWC estarà al Mobile World Centre de plaça de Catalunya, on s'exposaran les novetats en mòbils tauletes que es presentin durant el congrés de marques com SamsungHuawei, Microsoft, BQ, Cyanogen, LG, HTC, Alcatel, ZTE, Motorola, Energy Sistem, Mediatek, Acer i Bragi. A més, hi haurà una zona especial de realitat virtual i debats conferències durant tota la setmana.