Oportunitats per als que saben mirar
En aquest país tenim cada any una oportunitat extraordinària amb el Mobile World Congress de conèixer les novetats tecnològiques vinculades al telèfon mòbil, que són, al seu torn, responsables de generar milers de llocs de treball i moure xifres de negoci marejadores.
Conèixer les tendències en aquest adinerat àmbit de negoci, i també de coneixement, suposa una oportunitat inigualable per dissenyar la millor estratègia professional, tant a nivell personal com d'empresa. Una mostra d'aquest coneixement estratègic i estrella de l'MWC 2016 és l'aposta per la realitat virtual. Mark Zuckerberg ha dit en aquest congrés: «La realitat virtual canviarà la forma com treballem i ens comuniquem». I s'ha pogut veure en diferents mitjans televisius la impactant imatge d'un nodrit grup d'assistents en un acte de Samsung, disfrutant d'una experiència totalment immersiva propiciada per les ulleres Gears VR. El creador de Facebook cataloga la realitat virtual com la següent plataforma social i no amaga la intenció de potenciar també els vídeos en 360 graus. Sens dubte, la creació de continguts per a aquesta classe de suports serà una tendència destacable aquest 2016 i font d'oportunitats per a una indústria que encara s'ha d'estructurar però a la qual se li augura una durada important.
Així sembla corroborar-ho el gràfic predictiu sobre tecnologies de la informació i la comunicació que porta a terme el prestigiós Institut Gartner, que vaticina una projecció d'entre 5 i 10 anys com a termini temporal d'auge i evolució per a la realitat virtual.
Noves aplicacions
La segona conclusió important que es pot extreure de l'MWC 2016 és que el mòbil es converteix en el centre universal de tota mena d'aplicacions que estan cridades a permetre dur una vida més còmoda als usuaris. El mòbil es transforma en un assistent que permet fer gestions com transaccions econòmiques amb la veu, pagaments, proporcionar cobertura a altres terminals telefònics reforçant el senyal, conèixer el nostre estat d'ànim i… ¡fins i tot permetre que puguem parlar per telèfon amb altres persones!
Una altra novetat que s'ha pogut veure en aquest congrés, i que està cridada a crear tendències significatives, és l'enfocament convergent de les tecnologies pròpies de la telefonia mòbil orientades als vehicles. A l'espera que el cotxe sense conductor sigui un producte estandarditzat (segons diu Mark Fields, president de Ford, abans del 2020), els dispositius mòbils pretenen estar plenament integrats amb el vehicle de manera que enviar missatges o fer trucades sigui possible sense distreure l'atenció del conductor.
De forma paral·lela a l'MWC, concorren altres esdeveniments molt interessants vinculats a avenços tecnològics com en el 4YFN, lligat a l'emprenedoria, o l'IoT Stars, en què es poden veure futuristes innovacions proposades per start-ups.
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- Futbol Noves imatges del Camp Nou: així serà com quedarà l’estadi
- Avís de «perill» El Meteocat preveu una tarda de dissabte d’intenses pluges a Catalunya
- EUA ¿Caos o mètode? L’Acord de Mar-a-Lago, el pla que donaria un sentit a la guerra comercial de Trump
- Col·legi Mare de Déu del Carme Acomiadat el director d’una escola de Terrassa en plena investigació per denúncies de radicalització ultracatòlica
- El nou tauler global Meloni es llança a salvar les relacions comercials entre Europa i els EUA
- Contra els houthis 58 morts i un centenar de ferits en un bombardeig dels EUA al Iemen
- TENNIS Alcaraz es recompon i segueix endavant a Barcelona
- Bàsquet El Madrid, al ‘play-off’ a base de triples
- EL PARTIT DE CORNELLÀ Un Espanyol motivat allarga la bona ratxa contra el Getafe