INVESTIGACIÓ BANCÀRIA
Més de 900 clients de la Banca Privada d'Andorra són sospitosos de blanqueig
L'auditora PwC detecta 2.165 clients que no han pogut justificar l'origen dels seus fons al banc andorrà

tfuentes29032008 andorra escaldes 16 03 2015 cues de gent a la tard160308203432
La Banca Privada d'Andorra (BPA) té 923 clients presumptament sospitosos de blanqueig de capitals. Pràcticament el 3% dels gairebé 29.200 clients que tenia l'entitat financera andorrana investigada per blanqueig. Així es posa de manifest en la revisió independent realitzada per la consultora PwC per a l'Agència Estatal de Resolució d'Entitats Bancàries (AREB) andorrana. Aquests clients comptaven amb un volum de fons gestionats pel banc de 1.000 milions d'euros en inversió creditícia, dipòsits i actius de fora de balanç). La xifra representa el 19% del volum total de negoci del banc andorrà.
Segons l'informe, dels 923 clients, uns 100 expedients "combinen tots els factors de més risc", com coincidències amb llistes de blanqueig, operativa sospita o vinculació amb casos de rentat de diners que es troben en seu judicial. L'informe va ser encarregat per l'AREB el març del 2015 després que FinCEN (Financial Crimes Enforcement Network), la unitat de delictes financers del Tresor dels Estats Units donés a conèixer la situació de BPA.
A partir de l'informe presentat per PwC, l'AREB ha arribat a la conclusió que la gran majoria dels clients del banc (27.000) ja estan en condicions per ser traspassats a Vall Banc, la nova entitat que ha d'assumir la cartera d'activitat financera legal. Es tracta del 92,6% dels clients del banc. El 7,4% restant, uns 2.165, entre els quals s'inclouen els 923 presumptament sospitosos, no han pogut aportar la documentació acreditativa de l'origen d'aquells fons. No obstant, uns 1.242, segons assenyala l'AREB, "poden revelar-se com a aptes en cas que en un futur presentessin la documentació necessària per avalar la legitimitat dels seus comptes i operacions".
- El Mundo Today | Cada cop més catalans caminen de matinada per carrerons foscos per poder sortir a 'Crims'
- Club d’estil Cristina Tamborero, dissenyadora: "Es porten molt els vestits de núvia dos en un"
- Els multireincidents se’n van a l’Hospitalet per la pressió policial
- Final d’un pontificat Un conclave amb molts 'papables', però sense candidat clar
- Successos Dos detinguts per robar una motxilla a una parella mentre practicava sexe a la platja del Somorrostro de Barcelona
- Per 907.500 euros El Ministeri de Transports licita l’estudi informatiu dels nous accessos ferroviaris al Port de Tarragona
- Obituari Mor Lluís Prenafeta, la mà dreta de Jordi Pujol a la Generalitat
- Guardó El Govern concedeix la Creu de Sant Jordi al president de Prensa Ibérica, Javier Moll
- En les comissions El Parlament blinda la participació telemàtica dels diputats pendents de l’amnistia
- Educació L’abandonament de docents a primària es duplica a escala mundial