BCN BRIDAL FASHION WEEK
¿Es casaran els joves mil·lennistes?
L''smartphone' també és fonamental per comprar el vestit de núvia
Desfilada de Rosa Clará a la Barcelona Bridal Week. /
La generació dels joves 'mil·lennistes' també pot canviar el mercat de la indústria de la moda nupcial. Els fabricants estan preocupats amb l'evolució del negoci en el futur i per això han encarregat un estudi sobre les tendències matrimonials que es preveuen per als joves nascuts des de la dècada dels anys 80. ¿Es casaran els mil·lennistes? ¿Com seran els seus casaments?
El professor del IESE José Luis Nueno ha intentat respondre a aquestes preguntes en un estudi portat a terme per a la passarel·la de la moda nupcial Barcelona Bridal Fashion Week, que es portarà a terme entre els dies 26 d'abril i 1 de maig a la Fira. El 2015, el 70% dels casaments celebrats van ser entre nuvis mil·lennistes i els pròxims anys dominaran el panorama dels enllaços matrimonials.
L'ús intensiu de l''smartphone' que caracteritza els joves a la vintena i a la trentena també deixa empremta en els seus casaments, per als quals abans de comprar el vestit fan una recerca exhaustiva per internet i xarxes socials sobre les opcions. Una vegada han fet una primera elecció, van a la botiga física per veure 'in situ' el model abans de comprar-lo coneixent-ne els detalls amb antelació, com qui selecciona un automòbil en una web o un aparell electrònic a Amazon.
1.729 EUROS PER VESTIT
L'estudi 'Millennials Brides, néixer als 80, casar-se avui' subratlla que els joves amb intenció de casar-se endarrereixen la boda fins a comptar amb el poder adquisitiu necessari per costejar-la. El vestit no és per a aquesta generació un capítol en què es pugui reduir el pressupost, segons José Luis Nueno, sinó més aviat el contrari. La despesa mitjana en el vestit de la núvia serà el 2020 de 1.729 euros, una xifra més alta que la registrada abans de l'inici de la crisi.
Nueno ha recomanat als fabricants de moda nupcial que ampliïn el negoci cap a Llatinoamèrica, l'Aràbia Saudita, Kuwait i els Emirats Àrabs, entre els mercats de més potencial de creixement, amb què compensar un previsible estancament del negoci a Europa per la demografia. Per cada persona en edat de casar-se als països madurs de l'hemisferi nord, n'hi ha vuit als del sud, ha indicat el professor del IESE.
1.246 MILIONS DE VENDeS
Espanya, amb una facturació de 1.246 milions, és una de les potències mundials de la moda nupcial, amb unes exportacions de 504 milions i una producció de 755.000 vestits a l'any. Catalunya suma el 41,6% de la producció de vestits de casament a Espanya.
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Shopping Black Friday 2022: les millors ofertes d’Amazon
- SHOPPING Helly Hansen té les millors rebaixes d’hivern: ¡a meitat de preu!
- Com més població, més recursos
- L’Advocacia de l’Estat veu compatible la condemna del procés i l’amnistia