NOVES INICIATIVES EMPRESARIALS
Rescat de la papereria familiar
La cadena francesa Bureau Vallée posa en marxa un nou format de franquícia aliant-se amb establiments tradicionals
Una botiga creada fa 65 anys a Sabadell estrena la iniciativa a Espanya
lpedragosa34270476 economia oriol vives fayos franquiciado de una p160613191715
Cada vegada és més difícil trobar les papereries tradicionals de barri. La crisi i els nous hàbits de consum han passat per sobre d'elles com un corró. Els establiments que queden es veuen obligats a reinventar-se per buscar aliances. És el que ha fet Oriol Vives Fayos, tercera generació d'una família que va posar en marxa una papereria a Sabadell fa 65 anys. La solució trobada ha sigut integrar-se a la cadena francesa Bureau Vallée però mantenint la personalitat pròpia.
Al cartell de la botiga es pot llegir Bureau Vallée by Fayos. "Després d'estudiar el cas, se'ns va ocórrer una fórmula de contracte de franquiciat mixt en què el propietari aporta l'experiència de la papereria familiar i els seus clients, i Bureau Vallée, el coneixement comercial", explica Fabienne Malle, directora general de la companyia a Espanya.
El responsable de la papereria Fayos de Sabadell es va veure immers en el dilema sobre el futur del negoci familiar amb motiu del canvi del vell lloguer de la LAU. "Els ingressos i els beneficis havien anat baixant amb la crisi i era el moment de replantejar-se el negoci", assegura Oriol Vives, que subratlla que la xifra de papereries tradicionals de Sabadell ha caigut d'unes 300 a una desena. L'experiència del nou format ha permès augmentar el seu volum de negoci i doblar la plantilla fins a sis treballadors.
La companyia espera arribar a 18 establiments i nou milions de facturació a Espanya
Per a Malle, es tracta d'una fórmula interessant per a les dues parts implicades que té potencial de creixement. El fundador de la cadena, Bruno Peyroles, va donar el vistiplau a aquesta nova modalitat de franquícia mixta, que permet més flexibilitat del que és habitual als emprenedors.
CREIXEMENT DEL 30%
La cadena segueix registrant un fort creixement a Espanya del 30% anual gràcies a la seva política de preus baixos combinada amb la venda de mobiliari i articles d'electrònica. De les catorze botigues que té ara, amb una facturació de set milions d'euros el 2015, passarà a 18 establiments i nou milions d'ingressos. A nivell global, la cadena suma 270 botigues i 300 milions de facturació.
Notícies relacionadesDarrere d'aquest increment també hi ha "una millora en l'alegria del consum de les famílies" que s'aprecia en moments clau com la tornada a l'escola, amb una despesa mitjana en material escolar d'uns 100 euros.
En el full de ruta de l'empresa també es troba endinsar-se en la tendència en auge dels centres de 'coworking' aprofitant el fort augment dels ingressos per serveis que ja ofereix en alguns dels seus centres. A més, la venda 'online' ja és una realitat per a la cadena.
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Shopping Black Friday 2022: les millors ofertes d’Amazon
- SHOPPING Helly Hansen té les millors rebaixes d’hivern: ¡a meitat de preu!
- Com més població, més recursos
- L’Advocacia de l’Estat veu compatible la condemna del procés i l’amnistia