TELEFONIA
La Xina marca el pas en mòbils: atents a les marques Oppo i Vivo
Huawei desbanca Samsung com a líder a la Xina, seguida d'Oppo, Vivo i Xiaomi

china2
Parlar de fabricació de mòbils és parlar de la Xina: de sobres és conegut que empreses com Apple recorren a companyies com Foxconn per acoblar els seus telèfonsFoxconn . No obstant, el gegant asiàtic també està marcant el pas en la producció de terminals: les seves marques cada vegada són més venudes no només en aquest país, sinó a tot el món. Amb un mercat de 1.300 milions de consumidors, el que passa a la Xina acaba sent tendència mundial.
El que està passant a la Xina és que els fabricants locals s'estan menjant el mercat. Petits i mitjans fabricants han fet un gran salt en els últims dos anys i han desplaçat gegants de la indústria com Samsung, que si fa només dos anys liderava les vendes a la Xina, ara no apareix entre les cinc principals marques.
Això és a causa de l'increment de les vendes dels fabricants locals, que han sumat innovació a una oferta atractiva en preu. Huawei és ara la que ven més mòbils (17,5% de quota en el segon trimestre, segons la consultora Strategy Analytics, 1,7 punts més que fa un any), mentre que l'única convidada estrangera és Apple, cinquena, amb el 6,7% de les vendes (9,2% fa un any). Al mig, tres firmes locals més: Oppo, amb el 13,9% de quota (6,9% un any abans); Vivo, amb l'11,9% (7,4% fa 12 mesos) i Xiaomi, amb l'11,7% de quota (ha perdut gairebé 7 punts en només un any).
Huawei, coneguda de sobres a Espanya, basa el seu èxit al seu país d'origen en una completa oferta de mòbils de totes les gammes i prestacions. Fins fa poc, segona en el rànquing era Xiaomi, amb la seva aposta totalment diferenciadora: terminals d'altes prestacions, disseny i preu ajustat gràcies a l'estalvi de costos, ja que l'empresa és pionera en la venda directa de mòbils a través d'internet. L'empresa ja ven a diversos països més enllà de la Xina de forma directa, però no a Espanya... encara que els seus mòbils es poden comprar en altres webs.
La ‘revolució’ al mercat xinès la protagonitzen la segona i tercera firmes del rànquing: Oppo i Vivo. Són dues marques gairebé desconegudes a Espanya, però el seu èxit local segur que farà parlar aviat. Oppo busca captar el consumidor que podria comprar un iPhone: terminals de gamma alta, amb grans prestacions i disseny, però una mica més barats que els d'Apple. En canvi, Vivo comercialitza ‘smartphones’ de baix preu, enfocada al públic jove. La seva estratègia és radicalment contrària, però comparteixen en canvi un fet: basen el seu èxit en la comercialització en botigues físiques i en les accions de màrqueting.
Totes dues han canviat el mercat xinès en només 12 mesos. ¿Faran el mateix amb la resta del món?
- El Mundo Today | Cada cop més catalans caminen de matinada per carrerons foscos per poder sortir a 'Crims'
- Club d’estil Cristina Tamborero, dissenyadora: "Es porten molt els vestits de núvia dos en un"
- Els multireincidents se’n van a l’Hospitalet per la pressió policial
- Final d’un pontificat Un conclave amb molts 'papables', però sense candidat clar
- Successos Dos detinguts per robar una motxilla a una parella mentre practicava sexe a la platja del Somorrostro de Barcelona
- En la Pasqua de Francesc: pare, germà, amic… i profeta de l’Evangeli
- Al Senat Puente nega que la baixa execució pressupostària a Catalunya es degui a "la falta de voluntat política"
- Judici crucial Els Estats Units demanen la desintegració de Google per acabar amb el monopoli
- MACROECONOMIA L’FMI revisa a l’alça la previsió de creixement d’Espanya el 2025 fins al 2,5% malgrat els aranzels i la incertesa global
- Inauguració Neix Casa Abacus amb la voluntat de ser útil «a la cultura, a la societat, a Barcelona, el país i la llengua»