aprofitament d'un aeroport
Terol, parada i fonda d'aeronaus
L'aeròdrom aragonès s'ha especialitzat en manteniment i pàrquing d'avions
El reciclatge d'aeronaus crea més llocs de treball que el transport de passatgers
abertran35147574 estacionamiento aviones aparcados en la campa de la terminal160816133010
Quan el 2004 l’Ajuntament de Terol i el Govern d’Aragó van projectar reconvertir 340 hectàrees de secà en camp d’aviació, hi va haver dubtes sobre la viabilitat del projecte si s’afrontava com una nova terminal de passatgers i vols comercials. Però els gestors de la instal·lació a la campa de Caudé, en la qual es van invertir gairebé 50 milions d’euros per a una pista de 2,8 quilòmetres i serveis complementaris, van saber trobar la veta de mercat adequada: zona d’aparcament i manteniment d’avions de grans aerolínies.
L’empresa clau per a aquestes activitats és Tarmac, filial d’Airbus amb seu a Tarba (sud de França), concessionària de l’explotació de les instal·lacions teroleses (el seu nom tècnic és PLATA, plataforma aeroportuària de Terol-Aragó) on dóna feina a la meitat dels 150 treballadors que presten servei directe a l’aeroport. Aquest any preveu comptes equilibrats, tenint en compte que Tarmac abona un cànon anual d’1,25 milions.
Tarmac amplia la capacitat de l'aeròdrom augmentant l'activitat com més aviat millor
En els tres anys d’activitat a Caudé s’han registrat 1.200 operacions d’aterratges i enlairaments d’avions, en la funció de zona d’aparcament. Però a aquesta finalitat principal s’ha anat afegint de mica en mica també el manteniment d’aeronaus.
Els principals usuaris són aerolínies no europees, donada la saturació que ja acumulen altres centres europeus similars al de Terol. Ara el pas següent és el de desmantellament d’aeronaus i la creació d’una escola de pilotatge. El director de l’aeroport, Alejandro Ibrahim, ha explicat que «el reciclatge és una activitat que Tarmac ja desenvolupa i ara està ampliant capacitat a l’aeròdrom terolès per augmentar la seva activitat tan aviat com sigui possible».
Notícies relacionadesLa previsió és que ja sigui possible abans de finalitzar aquest estiu, encara que s’ha de comptar que aquestes noves tasques requereixen l’autorització mediambiental, donat el tipus de materials amb què es treballarà, com són alumini, ferro, coure i plàstics. A més a més, la presència de combustible obliga que es gestioni de forma independent pel perill d’incendi que suposa.
En el seu curt temps que fa que està en servei, Caudé ha arribat a albergar 84 avions a la vegada. Ara s’inverteixen 1,3 milions d’euros per arribar a la capacitat d’acollir 120 avions.
- El mercat laboral Díaz dona per esgotada amb la patronal la negociació de la reducció de jornada
- Els HRC Awards reconeixen el doctor Manel del Castillo
- Indústria Celsa ven les seves filials al Regne Unit i els països nòrdics per 600 milions
- Revisió al poder territorial socialista Un xoc i moltes espines
- Els diferents finançaments singulars Recaptar tots els impostos