PROGRAMA DE FIDELITZACIÓ

CaixaBank tanca el programa de punts estrella

El 30 de setembre desapareix l'històric pla de fidelització de canvi de punts per electrònica, parament o regals

lpedragosa35269521 punts estrella160823195145

lpedragosa35269521 punts estrella160823195145 / FERRAN NADEU

2
Es llegeix en minuts
Olga Grau
Olga Grau

Cap d'Economia

ver +

L’històric programa de punts estrella de La Caixa arriba al final. El pròxim 30 de setembre quedaran enrere gairebé dues dècades de punts canviables per bateries de cuina, estovalles, jocs de ganivets per tallar pernil, estacions meteorològiques, bàscules, telèfons i altres regals variats que han servit d’esquer per premiar la fidelitat dels clients de l’antiga caixa d’estalvis, ara reconvertida en banc cotitzat en borsa. L’entitat ha comunicat per carta als seus clients que el programa finalitza a finals del mes que ve, data a partir de la qual les compres que es facin amb el programa estrella ja no donaran punts. Fins al 28 de febrer del 2017, l’entitat permetrà als clients endarrerits canviar els punts per productes oferts en un catàleg disponible a la seva web.

El programa punts estrella es va crear l’any 1997 i permetia als clients anar acumulant punts pel mer fet de pertànyer al programa, per la utilització de les targetes i també en promocions especials. Era l’època daurada de les caixes d’estalvis, entitats que gràcies a la proximitat als clients van aconseguir tenir més del 50% del sector financer espanyol. El parament de la llar i els regals de tota mena van ser una estratègia que va brindar excel·lents resultats a La Caixa. Va permetre fidelitzar els clients i estimular la utilització de la targeta de dèbit i de crèdit, cosa que en l’actualitat ja no resulta necessària. L’entitat presidida per Jordi Gual i dirigida per Gonzalo Gortázar ha pres la decisió conscient que els temps canvien (i totes les caixes han desaparegut) i que els esquers han d’evolucionar.

Notícies relacionades

El 2009, La Caixa va llançar el programa nòmina multiestrella, en el qual els punts es van integrar com un benefici més dins del paquet d’avantatges per a clients vinculats. Fa dos anys, CaixaBank va començar a llançar programes de fidelització específics per a col·lectius, amb descomptes directes per a compres, ofertes en viatge i oci, dissenyats per a cada perfil de client.

Nous incentius

L’últim pas en aquesta evolució ha sigut oferir als clients comptes en què es deixen de cobrar comissions per diferents conceptes. «L’experiència de l’entitat és que quan als clients se’ls deixa triar entre un compte bonificat (sense comissions i sense punts) o el programa de punts estrella, majoritàriament prefereixen el primer», han aclarit des de CaixaBank. En el catàleg disponible a la web es poden trobar des d’un test rodó amb autoreg fins a un joc d’esponges de bany o una manta per a gats Trixie. El final d’una saga.