Guindos afirma que el dèficit "no va bé" i advoca per reformar l'impost de societats
El ministre assegura que hi ha indicadors que anticipen que l'economia espanyola es "desaccelerarà" en els pròxims trimestres
El ministre d'Economia i Competitivitat, Luis de Guindos, ha reconegut aquest dijous que l'evolució del dèficit públic "no va bé aquest exercici" i ha subratllat que per arribar a l'objectiu del 4,6% marcat per Brussel·les s'ha de modificar l'impost de societats.
En una entrevista a la Cope recollida per Servimedia, el ministre es pronunciava així sobre les últimes dades de dèficit públic de l'Estat, que va pujar gairebé un 20% fins al juliol i que es va situar en el 2,66% del PIB.
Per contenir el dèficit, ha explicat el titular d'Economia, és "fonamental" que es prenguin mesures, i ha reconegut que la recaptació de l'impost sobre Societats "va malament". En aquest sentit, ha recordat que estava previst ingressar per aquest impost uns 25.000 milions d'euros i "no hi arribarem si no es prenen mesures".
Notícies relacionadesSegons De Guindos, en societats "hi ha un problema" perquè "entre el tipus nominal i l'efectiu hi ha una diferència molt gran". Així, ha assenyalat que "per arribar" a l'objectiu del 4,6% de dèficit del conjunt de les Administracions Públiques "necessitem prendre mides a l'Impost sobre Societats i adoptar modificacions".
EVOLUCIÓ DEL PIB
Sobre l'evolució del producte interior brut (PIB), el ministre ha assegurat que veu "molt difícil" que l'economia espanyola creixi per sota del 3% el 2016, però que ja hi ha indicadors qualitatius, d'opinió i de demanda de crèdit, que anticipen que l'economia espanyola "es desaccelerarà" en els pròxims trimestres.
- Successos Els Mossos investiguen una baralla entre un home i el coronel Pedro Baños mentre firmava llibres per Sant Jordi
- Famosos El canvi radical d'Antonio Orozco després de pesar 127 quilos: "El meu metge em va dir que em podien passar cinc coses"
- Les principals cases d’apostes ja tenen un candidat favorit per ser el nou Papa
- Presentador de ‘Col·lapse’ a TV3 Ricard Ustrell farà un parèntesi en la seva carrera televisiva
- Final d’un pontificat L’ala dura del conclave augura un cisma si s’elegeix un papa continuista
- Final copa del rei Plantada històrica del Madrid a la Copa: ni entrena ni assisteix a les rodes de premsa
- Flick demana protegir els àrbitres abans de la final: "No respectar-los és no tenir fair play"
- Horari i on veure el funeral del papa Francesc per televisió
- Benestar Álvaro Bilbao, psicòleg: "Preocupar-se molt per les coses pot ser un símptoma de salut mental fràgil"
- Un mosso rescata els dos ocupants d'un cotxe després de xocar contra un mur i caure a una piscina