Cable català per a l'Índia

La Farga ha firmat amb Alstom un projecte d'electrificació ferroviària en el país asiàtic

Instal·larà 343 quilòmetres de cable per al ferrocarril que unirà Bhaupur i Khurja

empleadosenlafarga

empleadosenlafarga

2
Es llegeix en minuts
EDUARDO LÓPEZ ALONSO / BARCELONA

La companyia industrial La Farga puja al tren de la la modernització de l’Índia. La firma catalana proveirà de cable el projecte d’electrificació del ferrocarril entre Bhaupur i Khurja, un total de 343 quilòmetres, a través de la multinacional Alstom. 

Segueix així l’estratègia d’internacionalització que ha permès a aquesta empresa familiar convertir-se en una de les referències mundials en el reciclatge d’aliatges metàl·lics. La gestió de Miquel Garcia com a director general de La Farga, recolzat per l’entramat familiar dels Guixà i els Fisas, ha permès al grup industrial capejar amb èxit els pitjors anys de la crisi del sector de la construcció. 

La clau va ser l’aposta internacional i la diversificació dels productes. Actualment, el 85% de la producció de La Farga es dirigeix a l’exportació, segons Garcia. El negoci dels cables per al ferrocarril només és una part de la ingent quantitat de tipus de cable per a qualsevol sector d’aquesta indústria catalana. El repte que suposa l’Índia és palpable: «Hem afrontat una política d’expansió internacional que s’ha convertit en la clau de la companyia, però sobretot hem sabut ser una empresa tecnològica en el món industrial», explica Garcia. I és que a La Farga es treballa amb matèria primera procedent de Xile i Espanya, fonamentalment, i mitjançant processos de reciclatge desenvolupats per la firma s’aconsegueixen aliatges de qualitat. No es tracta de fomentar l’activitat minera per aconseguir coure, sinó d’aplicar mètodes rendibles de reciclatge de la ferralla, per exemple. 

Notícies relacionades

La firma aconsegueix minimitzar així en la mesura del possible els alts i baixos del preu dels metalls. En una conjuntura de crisi i de «mercat paralitzat» en molts sectors, diu Garcia, el reciclatge esmorteeix els vaivens dels preus. D’aquesta manera, encara que l’activitat tendeix a augmentar més que la facturació, La Farga ha augmentat el 15% la plantilla en els últims dos anys. El projecte indi obre noves expectatives de negoci, que ha fet de la resta del món el camp de batalla de la seva activitat econòmica. El 100% de la producció per a l’Índia es farà a la seva planta de les Masies de Voltregà (Osona). 

De la Meca a Medina

La Farga ha aconseguit gràcies a la seva fèrria estratègia una posició en projectes tan rellevants com el del tren la Meca-Medina a Aràbia Saudita, el LGV SEA (Tours-Bordeus) a França, o el LGV del Marroc. La Farga tancarà aquest any amb una facturació d’uns 887 milions d’euros, inversió de 13 milions i una producció de 191.894 tones de coure.