SALÓ DE L'AUTOMÒBIL DE PARÍS
Els fabricants de cotxes centren les inversions en la nova mobilitat
Inicien una cursa per comprar o aliar-se amb 'start-ups' de l'economia col·laborativa
La pressió sobre les emissions de gasos multiplica l'impuls del vehicle elèctric
La indústria de l’automòbil ha iniciat una carrera cap a la nova mobilitat. Davant l’advertència que la intenció de compra de cotxes anirà baixant en els pròxims anys pels nous hàbits dels consumidors més joves, els fabricants han redirigit les seves inversions per centrar-les en el negoci d’una mobilitat més ecològica i plantejada com un servei.
El Saló de l’Automòbil de París s’ha convertit en un conclave de proveïdors de serveis de mobilitat, com acostumen a autodenominar-se ara els fabricants de vehicles. La gran majoria tenen la mirada posada en les 'start-ups' de mobilitat compartida que, fins fa poc, eren vistes més com una anècdota que no pas com una amenaça.
L’objectiu ara és comprar o aliar-se amb aquestes noves companyies de cotxes compartits, lloguer flexible o de préstec de vehicles entre particulars. «La mobilitat del futur serà molt diferent de com és ara», va assegurar Carlos Tavares, president del grup PSA (Peugeot Citroën), que va indicar que una de les claus en les quals es basa la nova marca del grup Free2Move és en la recerca d’aliances amb altres empreses que també hi surtin guanyant. El grup francès ha reunit a París 15 'start-ups' amb les quals ha firmat acords o en les quals tenen participacions accionarials. En les seves últimes operacions ha invertit 100 milions d’euros.
NOUS NEGOCIS
Volkswagen ha creat una nova divisió, que anomena la seva marca número 13, en la qual agrupa els seus nous negocis de la mobilitat emergent. Després de comprar una participació a l’'app' de taxis Gett, el president de Volkswagen, Matthias Müller, va anunciar el desenvolupament d’una flota de cotxes autònoms urbans.
La resta de fabricants d’automòbils estan fent també passos en la mateixa direcció. Entre les últimes operacions portades a terme destaquen l’aliança de Toyota i Uber, de General Motors i Lyft, així com la inversió de 150 milions de dòlars de Ford i la xinesa Baidu en el desenvolupador de radars Velodyne.
DIFERENTS VELOCITATS
Però les velocitats poden ser diferents en funció de la marca. El president de l’aliança Renault-Nissan, Carlos Ghosn, va advertir a París que el grup francojaponès «porta a terme proves de conducció autònoma, però això és molt diferent d’una implantació massiva». Va posar com a exemple dels problemes amb els quals s’enfronten els vehicles de conducció autònoma la necessitat que «els conductors respectin els senyals de trànsit i els semàfors, cosa que no succeeix en alguns països com el Brasil o l’Índia».
Notícies relacionadesA més a més de la conducció autònoma, les tendències de futur de la mobilitat inclouen una acceleració de la implantació dels vehicles elèctrics per la pressió per reduir les emissions de gasos i la conversió dels cotxes en prolongacions de l’'smartphone'.
Carlos Ghosn va indicar que «el grup líder en la mobilitat elèctrica, Renault-Nissan, saluda els nous competidors», en una referència velada a la voluntat d’estirar el carro dels fabricants alemanys (Volkswagen, Mercedes i BMW).
- Urbanisme La nova ronda de Sant Antoni provoca embussos d’autobusos
- NENS TUTELATS El Govern va adjudicar cent milions a dit en centres de menors del 2016 al 2020
- Col·lisió entre Broncano i Motos per Jorge Martín
- Cada cop més menors incompleixen el règim de visita després d’un divorci
- Flick no es veu estant deu anys al Barça com Guardiola al City
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- ERC busca la via per recuperar militants
- El testimoni d’Aldama deixa al TS l’opció d’investigar el Govern
- Sánchez es querella contra Aldama per "dret a l’honor"
- Vendre’s per 1,5 milions