Un jutge considera la diabetis greu com a causa d'incapacitat permanent
El treballador afectat tenia dificultats per realitzar esforços físics i, fins i tot, per mantenir-se dret
Un jutge de Barcelona ha dictat una sentència en què considera la diabetis greu com a causa d'incapacitat permanent i ha condemnat l'Institut Nacional de la Seguretat Social (INSS), que li va denegar la seva petició, a abonar al treballador afectat una pensió vitalícia.
El juny del 2005, J. L. B, de 51 anys, va haver de demanar la baixa mèdica a l'escorxador on treballava com a operador d'aliments. Abans d'esgotar-la, va sol·licitar a l'INSS la incapacitat permanent. No obstant, el novembre d'aquell any li va ser denegada, quan estava a punt de finalitzar la seva prestació per baixa mèdica.
El treballador va decidir llavors portar el cas a la justícia. El Jutjat Social número 3 de Barcelona ha acceptat ara la seva reclamació. Els seus representants legals del centre medicojurídic Tribunal Mèdic, especialitzats en aquesta matèria, han demostrat durant el procés que les lesions renals, visuals, metabòliques i psicològiques que patia J. L. B., a causa d'una diabetis melitus tipus II, li impedien desenvolupar la seva professió.
L'INSS al·legava que el treballador patia una insuficiència renal que no li provocava limitacions funcionals, malgrat que estava agreujada per un trastorn depressiu. El jutge, no obstant, destaca en la seva sentència que els informes mèdics aportats pels advocats de J. L. B. expliquen "de manera molt clara" les limitacions que es deriven de la principal malaltia que pateix l'afectat, que és la insuficiència renal crònica, derivada d'una diabetis considerada com a “greu”.
MALALTIES DERIVADES
En concret, el demandant, segons la resolució, té dificultats per realitzar esforços físics i fins i tot per mantenir-se dret. També s'han tingut en compte altres malalties derivades de la seva, com danys a la retina i, per tant, en la capacitat visual, hipertensió, alteracions del metabolisme i trastorn d'ansietat.
Notícies relacionadesEn termes econòmics, J. L. B. percebrà una pensió del 55% de la seva base reguladora de 1.893,52 euros mensuals per no poder treballar en el seu ofici, però sí en altres, encara que a aquest percentatge s'afegirà un 20% quan compleixi 55 anys o en períodes de total inactivitat laboral.
Segons les dades de la Federació Espanyola de Diabetis, el 13,8% dels adults a Espanya pateixen diabetis. Això genera uns costos de 8.400 milions d'euros per absentisme laboral, "xifra que podria veure's notablement reduïda si els pacients greus sol·licitessin una incapacitat permanent a la Seguretat Social", segons Alejandro García, jurista de Tribunal Mèdic.
- Habitatge El milionari José Elías opina sobre comprar o llogar el 2025: "Si guanyes 2.000 euros al mes..."
- Consum Bon Preu accelera la seva expansió i obrirà 12 nous súpers aquest any
- 1.080 vivendes i un gran parc Una inversió milionària i el futur Clínic rellancen el sector Can Rigalt al nord de l’Hospitalet
- Educació L'escola 'miracle' al barri del Besòs de Barcelona: de suspendre a estar per sobre de la mitjana en català i extraescolars
- Totes les estrenes i tornades Les 10 sèries que no et pots perdre aquest febrer
- Criança El pediatre Carlos González aclareix la importància d’entendre i gestionar els desitjos infantils: «Cedir no és perdre autoritat…»
- Després les polèmiques declaracions de la 'consellera' Parlon Estigmatizar és pensar que trastorn mental és sinònim de violència
- Consells pràctics El truc casolà perquè la goma de la rentadora quedi com nova
- Nations league Espanya remunta contra Bèlgica amb dos gols en l’afegit
- EL PARTIT DE MENDIZORROtZA L’Espanyol afronta un partit amb valor doble a Vitòria