adjudicació oficial
Talgo guanya la comanda de l'AVE amb una rebaixa del 28% sobre el màxim licitat
El cost de fabricació per tren serà de 22,5 milions d'euros i el de manteniment per quilòmetre de 2,49 euros
Talgo ha guanyat el contracte de Renfe per a la fabricació i el manteniment de fins a 30 trens d'alta velocitat, valorat en 2.642 milions d'euros, ha anunciat aquest dilluns el ministre de Foment, Íñigo de la Serna, després que el consell d'administració de l'operadora ferroviària hagi aprovat l'adjudicació.
Els fabricants que licitaven pel denominat "contracte del segle" -el més gran de la història de Renfe- han sigut els espanyols CAF i Talgo, el francès Alstom i l'alemany Siemens, mentre que el cinquè aspirant, el canadenc Bombardier, va quedar desqualificat en la fase de l'avaluació de les ofertes tècniques.
El ministre ha destacat que l'oferta de Talgo, amb un cost total de 786 milions d'euros entre subministrament (337,1 milions) i manteniment (448,9 milions), suposa una rebaixa del 28,3% respecte al preu màxim de 1.096 milions que estava disposat a pagar Renfe pels 15 primers trens i el seu manteniment durant 30 anys. El cost de fabricació per tren és de 22,5 milions d'euros i el de manteniment per quilòmetre de 2,49 euros.
- Els missatges de Feijóo el dia de la dana deixen en evidència Mazón
- El temporal porta al límit la costa i el cabal dels rius a Girona i BCN
- Un poble de Lleó ven més butlletes del Gordo de les que va comprar
- Dues falsedats flagrants
- Investigació oberta Mossos rastreja el GPS del mòbil de Jonathan Andic per reconstruir els seus passos
