EVOLUCIÓ DE L'ECONOMIA
La confiança del consumidor va tancar el 2016 en màxims anuals
Al desembre l'índex va pujar 1,3 punts
La confiança del consumidor va pujar 1,3 punts al mes de desembre en relació amb el mes anterior, fins a situar-se en 100,7 punts, de manera que aquest indicador va tancar l'exercici 2016 en màxims anuals, tot i que encara lluny dels màxims històrics del 2015 (107,4 punts), segons les dades publicades aquest dimecres pel Centre d'Investigacions Sociològiques (CIS).
Aquest avanç de l'indicador s'ha degut a la millora de la percepció dels consumidors sobre la situació actual, malgrat el lleuger retrocés de les expectatives.
Notícies relacionadesEn concret, l'indicador de situació actual va créixer 3,7 punts el mes de desembre passat, fins a 92,2 punts, mentre que l'indicador d'expectatives va retrocedir 0,9 punts i es va situar en 109,3 punts.
L'ICC recull mensualment la valoració de l'evolució recent i les expectatives dels consumidors espanyols relacionades amb l'economia familiar i l'ocupació, amb l'objectiu d'anticipar les seves decisions de consum. L'indicador recull valors d'entre 0 i 200, i es considera que per sobre de 100 la percepció és positiva, i per sota, negativa.
- Dos clubs de BCN repeteixen al top 10 mundial del 2024
- El jesuïta Peris, davant el jutge per la denúncia d’un abús no prescrit
- Tres hores que van canviar el Barça
- Dos milions de catalans es beneficiaran de la llei de salut bucodental
- El Govern agilitzarà els 10 tràmits ‘online’ més utilitzats per a la sol·licitud d’ajudes
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Shopping Black Friday 2022: les millors ofertes d’Amazon
- SHOPPING Helly Hansen té les millors rebaixes d’hivern: ¡a meitat de preu!
- Com més població, més recursos
- L’Advocacia de l’Estat veu compatible la condemna del procés i l’amnistia