sistema autopilot

La Justícia dels EUA exculpa Tesla d'un accident mortal amb el seu sistema de conducció autònoma

L'informe pericial determina que el conductor hauria d'haver pres mesures per evitar la col·lisió

models

models

1
Es llegeix en minuts

Les autoritats nord-americanes han anunciat aquest divendres el tancament de la investigació del sistema Autopilot dels vehicles de Tesla després de no trobar cap defecte en el sistema de conducció semiautònoma del fabricant d'automòbils elèctrics de luxe. L'Administració Nacional per a la Seguretat a la Carretera (NHTSA) va iniciar la investigació després d'un accident el maig del 2016 en què va morir el propietari d'un Tesla Model S.

L'accident es va produir quan el Tesla de Joshua Brown, de 40 anys, es va estavellar contra un camió en una carretera de Florida. En el moment de l'accident, Brown estava utilitzant el sistema Autopilot amb què estan equipats els vehicles de Tesla, i que permet la conducció semiautònoma del Model S.

Notícies relacionades

Segons va assenyalar la NHTSA en el seu informe final, el sistema de frenat automàtic d'emergència (AEB) del Tesla de Brown no es va activar i el conductor "no va frenar, va maniobrar o no va prendre cap altra mesura per evitar la col·lisió". L'informe afegeix que la investigació "no va identificar cap defecte en el disseny o el rendiment de l'AEB o Autopilot.

La NHTSA també va destacar que Autopilot és un "sistema avançat d'ajuda al conductor que requereix l'atenció contínua i total del pilot per vigilar el trànsit i estar preparat per actuar i evitar accidents". L'organització va afegir que Autopilot "ha sigut actualitzat per reforçar més la necessitat de l'acció del conductor" a l'establir un sistema pel qual si el conductor no respon a senyals visuals, Autopilot es pot desconnectar durant el viatge.