FIRA DE TELEFONIA MÒBIL

El Mobile impulsa els cotxes connectats i a la carta

Els nous assistents al núvol permeten als vehicles adaptar-se, conèixer i controlar els conductors

jjubierre37475187 puigdemont mobile seat170227125904

jjubierre37475187 puigdemont mobile seat170227125904
Arrenca l’MWC 2017 amb unes previsions de més de 100.000 visitants.

/

3
Es llegeix en minuts
Josep M. Berengueras
Josep M. Berengueras

Periodista

ver +
Antoni Fuentes
Antoni Fuentes

Periodista

ver +

El Mobile World Congress (MWC) ha convertit Barce-lona en la capital de la indústria de la telefonia mòbil, la connectivitat i també de l’automòbil. Els pavellons del recinte de Fira de Barcelona a l’Hospitalet estaran abarrotats fins dijous per més de 100.000 directius. La simbiosi entre l’smartphone i el vehicle ja ofereix cotxes a la carta que coneixen, ajuden i controlen els conductors.

«La indústria de l’automòbil s’està reinventant i el nostre objectiu és formar part d’aquesta transformació inevitable», va assegurar el president de Seat, Luca de Meo. Seat i altres marques com Ford, Mercedes, Peugeot i BMW i proveïdors de components com Ficosa i Bosch han mostrat el potencial dels cotxes autònoms i connectats a un núvol a internet. Eldesenvolupament d’aquests vehicles depèn molt, però, de les regulacions i de les estratègies comercials.

ASSISTENT INTEL·LIGENT

La tecnologia ja permet que els cotxes tinguin un assistent personal intel·ligent capaç d’aprendre i que adapta la configuració a les preferències de l’usuari per proposar rutes, avisar de canvis en la seva agenda i buscar restaurants i aparcament.

Seat posarà l’embrió de la nova mobilitat intel·ligent amb un nou centre tecnològic denominat Metropolis que estarà ubicat a l’edifici del Pier 01, al palau de Mar de Barcelona. En els pròxims mesos, la marca tindrà una flota de 10 cotxes Mii elèctrics que utilitzaran els enginyers i tècnics. 

FICOSA CREIX EN CONNECTIVITAT

La companyia catalana Ficosa ja ha subministrat 1,5 milions d’unitats de control de vehicles connectats a les marques Renault, Nissan, Smart, Opel i, pròximament, també a altres fabricants japonesos com pot ser el cas de Toyota gràcies a l’entrada en el capital de Panasonic. Els mòduls de connectivitat de Ficosa es desenvolupen i es fabriquen a la planta de Vilade-cavalls, en la qual l’equip de la nova àrea de comunicacions avançades ja compta amb 200 empleats. La companyia no descarta fer un pas més i entrar en el negoci de la gestió de les dades que emeten i reben els seus sistemes, una activitat que centrarà el negoci del sector en el futur, segons Alfonso Sanz, responsable de l’àrea de Ficosa.

Amb vista a garantir la viabilitat del cotxe connectat i del vehicle autònom, l’acord amb les operadores de telefonia és essencial per tenir cobertura de dades i, en alguns casos, amples de banda superiors. La xarxa 5G que moltes operadores estan provant al Mobile com a avançament del que posaran en el mercat en el transcurs dels pròxims anys obre noves possibilitats per a la mobilitat i altres sectors. 

Telefónica assaja la conducció remota d’un cotxe situat al circuit de proves Idiada, a 70 quilòmetres de l’Hospitalet. El tràfic de dades necessari per poder conduir el vehicle i transmetre el senyal de vídeo en qualitat 4K de diverses càmeres ocupa només una petita part dels 25 gigues per segon que permet la connexió 5G de l’experiment.

JORNADA MASSIVA

Els cotxes han sigut els protagonistes de la primera jornada del MWC, però també les dades, els robots, els nous telèfons i, sobretot, les diferents innovacions que han presen-

Notícies relacionades

tat les empreses: des de maletes intel·ligents fins a mòbils per a la canalla.

En una primera jornada d’assistència massiva (l’organització no revela dades per dies però va confirmar a aquest diari que l’entrada ha sigut «molt bona» i FGC va transportar més de 18.000 persones, el 37% més que un any abans), va quedar clar que les principals marques del sector aposten pel MWC: un congrés que atrau més de 101.000 visitants (la meitat, alts càrrecs directius), on l’idioma és l’anglès i la vestimenta oficial, l’americana i corbata, ja que és un congrés professional que  defineix el futur del sector.