evolució dels indicadors
L'atur va baixar en 9.355 persones al febrer, el segon millor registre en aquest mes des del 2005
La despesa en prestacions per desocupació va baixar el 8,2%
El nombre d'aturats registrats a les oficines dels serveis públics d'ocupació (antic Inem) va baixar al febrer en 9.355 desocupats respecte al mes anterior (-0,2%), el seu segon millor registre en un mes de febrer des del 2005, ha informat aquest dijous el Ministeri d'Ocupació i Seguretat Social.
El volum total d'aturats va arribar al tancament del mes passat a la xifra de 3.750.876 desocupats i continua en els nivells més baixos dels últims set anys.
Dins de la sèrie històrica comparable, que comença el 1996, l'evolució de l'atur en els mesos de febrer ha sigut desigual, amb descensos en 12 mesos i augments en nou d'ells, la majoria concentrats en el període 2008-2013.
El descens del febrer del 2017 és el segon més pronunciat dels últims 12 anys, només superat pel del 2015, quan la desocupació va baixar en 13.538 persones. El febrer del 2016 l'atur va pujar en 2.231 persones i en els últims vuit anys ha augmentat en una mitjana de 57.863 desocupats.
En termes desestacionalitzats, l'atur va baixar al febrer en 32.711 persones.
En l'últim any l'atur ha baixat en 402.110 persones, el seu descens més gran en aquest mes de tota la sèrie històrica, segons ha destacat el ministeri, que ha ressaltat a més que la taxa anual de reducció de l'atur (-9,68%) és la més pronunciada en un mes de febrer des del 1999.
Notícies relacionadesEl nombre de contractes registrats durant el mes de febrer ha sigut d'1.452.528, la xifra més alta de la sèrie històrica en un mes de febrer i un 5,4% superior a la del mateix mes del 2016.
El febrer del 2017 s'han registrat 151.072 contractes de caràcter indefinit, el 10,4% del total, amb un increment del 8,4% sobre el mateix mes de l'exercici anterior.
- A Rússia Així s'ha jubilat un jove amb 23 anys gràcies a una argúcia legal
- Tecnologia La identificació via mòbil amb el DNI virtual és vàlida a partir d’avui
- Turisme Sant Adrià estrena un resort de luxe de 53.000 metres quadrats
- Amnistiada pel sultanat "Tenia 18 anys i vaig deixar seduir-me pels diners fàcils"
- Futbol local El futur Hospi de Jordi Alba i Thiago Alcántara: objectiu, arribar a Primera Divisió
- Mobilitat Renfe aparta dos treballadors acusats de sabotatge durant la vaga de Rodalies a Catalunya
- Tossa de Mar, protagonista d’un reality xinès amb milions d’espectadors
- ACTUALITAT BLAUGRANA La Lliga sacseja el Barça per les llotges VIP: «No té ‘fair play’ per inscriure Dani Olmo i Pau Víctor»
- Frau a Hisenda Ancelotti afirma que el Reial Madrid li va suggerir crear societats per cobrar drets d’imatge: «Mai em vaig adonar que alguna cosa no era correcta»
- Automoció Seat nomenarà ben aviat el substitut de Wayne Griffiths i Markus Haupt és el millor posicionat