L'Audiència Nacional rebutja imposar mesures a Rato i a Blesa
La Sala els atribueix "un comportament irreprotxable" i "com cal" que fa innecessàries les garanties
El fiscal demanava per a Blesa una fiança de fins a 100.000 euros i el CIC, presó per als dos condemnats
La Secció Quarta Penal de l’Audiència Nacional va decidir ahir que no és necessari imposar cap mesura cautelar a l’expresident de Caja Madrid Miguel Blesa ni al seu successor, Rodrigo Rato, mentre les seves condemnes respectives de sis i quatre anys i mig de presó per les 'black' no siguin fermes, ja que no aprecia que les seves circumstàncies hagin canviat o hi hagi un risc més elevat de fuga. La mateixa Sala que els va condemnar apel·la a la presumpció d’innocència de tots dos fins que el Tribunal Suprem revisi la sentència i destaca que el «comportament processal» de Blesa «ha sigut irreprotxable», i el de Rato, «com cal».
El fiscal Alejandro Luzón havia demanat al tribunal que imposés una fiança d’entre 75.000 i 100.000 euros a Miguel Blesa perquè pogués evitar ingressar de seguida a la presó. Per a Rodrigo Rato, ni tan sols va sol·licitar la retirada del passaport, a l’entendre que era suficient garantia que l’hagués entregat en el procediment en què s’investiga el seu patrimoni. La Confederació Intersindical de Crèdit (CIC), que exerceix l’acusació popular, sí que havia reclamat l’ingrés a la presó de tots dos. L’acusació de la CGT va demanar l’empresonament de Blesa o almenys retirada del passaport, mesura que també va estendre a Rato, al sostenir que la investigació dels possibles delictes fiscals que hagi pogut cometre és independent de la de les targetes opaques.
MÉS ARGUMENTACIONS
El tribunal ha desestimat totes les peticions i afirma que en el cas de Blesa, a més del seu comportament processal «irreprotxable», ha de tenir-se en compte que «els seus béns es troben embargats» i que està casat, té nets i es troba pròxim a complir 70 anys, fet que «revela inequívocament un arrelament en el seu país en tots els ordres de la vida».
Notícies relacionadesA més a més, retreu al fiscal que al·ludís a unes diligències obertes per blanqueig de capitals a través de societats radicades a les Illes Verges, quan la vinculació de l’expresident de Caja Madrid amb aquesta mercantil es redueix als anys 1992 i 1993, motiu pel qual afegeix que «no sembla que amb aquesta dada es puguin extreure conseqüències adverses» per a ell. El fiscal també va recordar que Blesa s’enfronta a una petició de quatre anys més de presó pel cas dels sobresous d’exdirectius de Caja Madrid.
En el cas de Rato, el tribunal afirma que «no hi ha mèrits per atendre les peticions» de les acusacions de modificar la seva situació personal, que ha sigut de «subjecció al procediment al llarg del judici oral, sent aventurat i inconsistent» que aquesta actitud «sigui vulnerada per la sentència dictada en contra seu». L’expresident de Bankia també està imputat per la sortida a Borsa de l’entitat, mentre que Blesa ho està en la peça de les preferents.
- Habitatge El milionari José Elías opina sobre comprar o llogar el 2025: "Si guanyes 2.000 euros al mes..."
- Sergio Peris-Mencheta, actor i director: "Des de la malaltia, la meva imaginació s’ha alliberat"
- 1.080 vivendes i un gran parc Una inversió milionària i el futur Clínic rellancen el sector Can Rigalt al nord de l’Hospitalet
- Atac a Berlín Ferit greu un turista espanyol apunyalat prop del monument de l’Holocaust
- Consum Bon Preu accelera la seva expansió i obrirà 12 nous súpers aquest any
- Càrrecs públics ¿Què ha passat amb els consellers d’ERC sis mesos després del final del Govern d’Aragonès?
- MONEDES DIGITALS El robatori de criptomonedes més gran de la història: uns ‘hackers’ s’emporten 1.500 milions de dòlars del gegant Bybit
- Alto el foc a Gaza Hamàs completa l’alliberament dels ostatges israelians vius de la primera fase de la treva
- Criança El pediatre Carlos González aclareix la importància d’entendre i gestionar els desitjos infantils: «Cedir no és perdre autoritat…»
- Després les polèmiques declaracions de la 'consellera' Parlon Estigmatizar és pensar que trastorn mental és sinònim de violència