AUTOMÒBIL
El grup Peugeot Citroën ultima la compra d'Opel
L'operació podria tancar-se definitivament la setmana que ve
El grup automobilístic francès PSA Peugeot Citroën ultima les negociacions amb General Motors (GM) per comprar la seva filial europea Opel. El consell s’hauria reunit ahir per donar el vistiplau a l’operació, que es podria anunciar oficialment dilluns que ve.
Segons van afirmar fonts del Consell de Vigilància de PSA Peugeot Citroën a l’agència AFP i el diari econòmic francès 'Les Echos', aquest òrgan ha donat el vistiplau a la compra d’Opel, encara que el grup francès insisteix oficialment que les negociacions continuen.
L’operació, que crearà el segon grup europeu, amb més de cinc milions de cotxes anuals, només per darrere de Volkswagen, s’hauria de presentar de forma oficial dilluns que ve, d’acord amb les fonts citades pels dos mitjans. Les converses entre les dues parts es van oficialitzar el 14 de febrer passat, forçades per filtracions a la premsa.
El nou grup sumarà 13.000 llocs de treball a Espanya amb fàbriques a Saragossa, Vigo i Madrid. Fins ara, Saragossa s’ha beneficiat dels acords per desenvolupar i produir conjuntament alguns cotxes.
PSA no va voler entrar ahir a comentar oficialment les informacions d’un eventual acord, però a través d’un portaveu va insistir que les negociacions amb General Motors «continuen», i tot i que encara es poden prolongar, «avancen per bon camí». «Les negociacions són llargues i complicades», va explicar.
RESULTATS
La negociació per comprar la branca de GM a Europa es produeix després d’un llarg període d’acumulació de pèrdues. El 2016, Opel (i la seva marca associada Vauxhall al Regne Unit) va registrar uns resultats negatius de 257 milions de dòlars (243 milions d’euros), xifra que suposa una millora en comparació dels 813 milions de dòlars (759,8 milions d’euros) de pèrdues del 2015.
En canvi, PSA va obtenir un benefici de 2.150 milions d’euros el 2016, que representa el 79% més que un any abans. Això es va produir després que la firma fos rescatada el 2014 amb l’entrada del seu soci xinès Dongfeng, que va comprar un 14% de les accions per 750 milions d’euros en una ampliació de capital en què l’Estat francès va comprar una part idèntica i la família Peugeot va reduir la seva participació majoritària fins al 15%.
Notícies relacionadesEl president de PSA, Carlos Tavares, ha mantingut contactes amb la cancellera alemanya, Angela Merkel, i amb la primera ministra britànica, Theresa May, així com amb els sindicats d’Opel i Vauxhall als dos països. «Opel necessita ajuda i PSA l’hi vol donar», va assegurar Tavares el 23 de febrer passat en la presentació de resultats de la firma.
«Una companyia (Opel) que perd 1.000 milions de liquiditat cada any en els últims 10 anys és un gran problema». Per això, tant França com Alemanya i Anglaterra estan d’acord que s’ha de trobar una solució per a Opel, va afirmar Tavares. «L’acord seria una bona solució», va afegir.
- Dos clubs de BCN repeteixen al top 10 mundial del 2024
- El jesuïta Peris, davant el jutge per la denúncia d’un abús no prescrit
- Tres hores que van canviar el Barça
- Dos milions de catalans es beneficiaran de la llei de salut bucodental
- El Govern agilitzarà els 10 tràmits ‘online’ més utilitzats per a la sol·licitud d’ajudes
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Shopping Black Friday 2022: les millors ofertes d’Amazon
- SHOPPING Helly Hansen té les millors rebaixes d’hivern: ¡a meitat de preu!
- Com més població, més recursos
- L’Advocacia de l’Estat veu compatible la condemna del procés i l’amnistia