AEROLÍNEAS

Així serà volar amb les 'low cost' de llarg radi Level i Norwegian

Level i Norwegian operaran les rutes amb avions nous, lo que promet una millor experiència

asientosa330

asientosa330

1
Es llegeix en minuts
Josep M. Berengueras
Josep M. Berengueras

Periodista

ver +

Durant molt temps, els vols 'low cost' (o baix cost) han sigut sinònim de mala experiència: seients estrets, pitjor tracte de la tripulació i regles draconianes per a l'equipatge de mà. Algunes d'aquestes qüestions han sigut modificades amb el temps (vegeu la metamorfosi de Ryanair). Però el que sembla clar és que el 'low cost' de llarg radi serà molt diferent del regional.

Primer el que no canvia: a l'adquirir un bitllet, es compra només el dret a volar i la maleta de mà, però res més: ni menjar (encara que el vol duri 12 hores) ni equipatge facturat. Si es vol un o tots dos, s'haurà de passar per caixa (millor fer-ho abans d'arribar a l'aeroport).

Notícies relacionades

On sí que hi haurà millores és en la comoditat. Tant Norwegian com Level han escollit avions completament nous per a les rutes: Norwegian usarà per als vols de llarg radi els nous 787 Dreamliner, amb una configuració que garanteix 78 centímetres d'espai entre seients –de disseny més prim– per a la classe turista (un exemple: a Vueling són 73 centímetres), amb pantalles individuals per a tots els passatgers.

En el cas de Level, també usarà avions nous: l'A330-200, amb un espai entre els seients de 79 centímetres en el cas de la classe turista –també de nou disseny– i pantalles individuals per veure pel·lícules o sèries. A més, els usuaris podran contractar wifi a bord de l'avió.