CONFLICTE ALS PORTS ESPANYOLS
Els estibadors protesten davant l'arribada de Rajoy a Barcelona
La negociació sobre la reforma laboral del sector segueix bloquejada
Gairebé un centenar d'estibadors del Port de Barcelona s'han concentrat aquest dimarts davant el Palau de Congressos de Catalunya, on el president del Govern central, Mariano Rajoy, ha inaugurat la jornada 'Connectats al futur'. A la sessió, Rajoy havia d'abordar el nou pla de Rodalies 2017-2025, que contempla una inversió de gairebé 3.900 milions d'euros, dels quals 1.882 es destinaran en aquesta legislatura.
La patronal Anesco i els sindicats d'estibadors han de reprendre aquest dimecres les negociacions sobre els aspectes laborals de la reforma del sector que promou el Govern, després que la setmana passada les converses quedessin en via morta i amb les postures enfrontades.
Per facilitar l'acord, el Govern va ser el primer a presentar a la taula de negociació una proposta que planteja la "subrogació com a nous ocupadors" dels estibadors, i ofereix ajudes públiques per abordar possibles excedents de personal mitjançant un pla de prejubilacions voluntàries a partir de 50 anys i amb el 70% del salari i el compromís "d'elevar un eventual acord a un rang normatiu".
Notícies relacionadesPer la seva part, la patronal Anesco parteix de fer un ajust a la plantilla dels 6.150 estibadors per adequar-la "a les necessitats de cada port" i contempla subrogacions a través de Centres d'Ocupació Portuària que, en el seu cas, formarien diverses empreses. A més, planteja abordar una completa reestructuració de la forma de treball als ports, recórrer a empreses de treball temporal per flexibilitzar horaris i repartiment de tasques i reduir costos fins al 30%.
La plantilla exigeix que s'assegurin els llocs de treball actuals i que el conveni col·lectiu del sector sigui de compliment obligat per a les empreses, amb condicions laborals pactades i mecanismes de baixes voluntàries acordades.
- Successos Els Mossos investiguen una baralla entre un home i el coronel Pedro Baños mentre firmava llibres per Sant Jordi
- Famosos Pep Guardiola i Cristina Serra caçats a Barcelona amb un element compartit revelador: ¿reconciliació a la vista?
- Les principals cases d’apostes ja tenen un candidat favorit per ser el nou Papa
- En delictes de furts lleus El fiscal superior de Catalunya planteja recuperar l’arrest de 30 dies per multireincidència
- SALUT Un bacteri, possible causa de l’augment del càncer colorectal