VÍDEO EN 'STREAMING'
Wuaki.tv passarà a dir-se Rakuten.tv i coordinarà des de Barcelona l'activitat mundial de vídeo de la firma japonesa
La companyia catalana aprofitarà "l'empenta" del patrocini del FC Barcelona per "competir amb una sola marca a tot el món", destaca a aquest diari Jacinto Roca

lpedragosa37874441 jacinto roca wuaki tv wuakitv170330211607 /
Wuaki.tv passarà a anomenar-se al juliol Rakuten.tv. El servei de ‘streaming’ de pel·lícules i sèries, pioner a Espanya i que actualment presta serveis en 12 països europeus, canviarà de marca coincidint amb l'inici de l'acord de patrocini del FC Barcelona per RakutenFC Barcelona Rakuten, empresa japonesa que va comprar la firma el 2012.
“El nostre pas següent és integrar les operacions de vídeo del grup Rakuten a Europa (Wuaki), el Japó (Showtime) i els Estats Units (Viki). Aprofitarem l'empenta de la marca Rakuten amb l'entrada en vigor del patrocini FC Barcelona per fer-ho. Canviarem les tres marques, i passarà a dir-se Rakuten TV”, explica el conseller delegat de l'empresa, Jacinto Roca, en una entrevista amb EL PERIÓDICO. “A més, aquesta coordinació de l'àrea de vídeo als tres continents es farà des de Barcelona”, afegeix.
El canvi de marca es deu a l'entorn de competència mundial del vídeo sota demanda. “Creiem que nosaltres, com millor podem competir, és amb una sola marca i una sola companyia, que tingui presència als tres continents. Per competir a internet avui dia has de ser global”, completa. L'empresa, que va ser fundada el 2009 per Roca i Josep Mitjà, ha vist com en els últims anys li ha crescut la competència en els serveis de vídeo en 'streaming'. L'arribada de Netflix a tot Europa (inclosa Espanya) i el desembarcament també de HBO han canviat completament el mapa de serveis.
Notícies relacionades“Són companyies que tenen un contingut molt bo. Crec que estan ajudant a fer créixer el coneixement de la categoria en general. És competència però és positiu”, explica Roca. El directiu, que defensa que no creu que la seva competència tingui més subscriptors que ells -en tenen 200.000-, sí que deixa entreveure un canvi d'estratègia en el focus: “El que volem ser és el millor servei de subscripció enfocat a la família”, assenyala. A més de sèries en exclusives d'ABC i estrenes de Hollywood, han firmat un acord amb Disney per oferir en exclusiva el catàleg de la cadena de cable nord-americana Freeform, destinada al públic mil·lennista. També seguiran apostant per les estrenes de Hollywood en el sistema de pagament per visió, i començaran a estrenar contingut de producció pròpia (aquest any arribarà la seva primera pel·lícula).
Actualment són 200 empleats, però amb la coordinació del servei de vídeo de Rakuten preveuen créixer “de manera significativa” ja que “implica que Wuaki passi a una nova fase”, amb canvi d'oficines aquest any -el lloc encara està per definir-. ¿Rakuten tornarà amb el seu negoci d''e-commerce' a Espanyanegoci d''e-commerce' amb el patrocini del Barça? “Segur que Rakuten continuarà treballant amb l''e-commerce' d'alguna manera no només a Espanya sinó a Europa. El patrocini del Barça ens donarà un impacte de marca que abans no teníem. Segur que tornarem en algun moment”, prediu.
- Club d’estil Cristina Tamborero, dissenyadora: "Es porten molt els vestits de núvia dos en un"
- Els multireincidents se’n van a l’Hospitalet per la pressió policial
- Final d’un pontificat Un conclave sense candidat clar
- Successos Dos detinguts per robar una motxilla a una parella mentre practicava sexe a la platja del Somorrostro de Barcelona
- FUTBOL Així és l’acord que el Reial Madrid va tancar amb Xabi Alonso fa mesos per lligar la seva arribada
- Educació L’abandonament de docents a primària es duplica a escala mundial
- La successió de Francesc ¿Qui són els candidats a succeir el papa Francesc? Llista de cardenals ‘papables’
- Memòria Democràtica Puigdemont es compromet davant les famílies afectades a impulsar la restauració de béns confiscats pel franquisme
- Mort del Papa L’últim adeu a Francesc es posa en marxa: el funeral serà aquest dissabte
- Patologies Ictus: símptomes de l’accident cerebrovascular que ha causat la mort del papa Francesc